Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett14-efter-operation
Läst 1329 ggr
Vildvittrans
2013-06-07 12:41
0

Snart där

Den 27:e Sept förra året gjorde jag min operation. Det bästa jag har gjort! Jag va inte jätte jätte stor men likväl vägde jag 116kg. Kilon jag inte kunde gå ner på egen hand eftersom jag har väldigt svårt att motionera pga värk osv. Nu är jag nere på normalvikt (70kg) och jag är 170cm lång. Huden börjar säcka lite vilket väl inte är så roligt. Jag är "bara" 32 år och vill väl se någorlunda fräsch ut. Men likväl är hängig hud något jag hellre tar än fetma så klart!

Jag vet inte riktigt vad mitt mål är. Det enda jag vet är att min läkare sa att för det allra mesta går man upp lite igen för att sedan "plana ut". Men vad är lite? Eftersom jag är LIVRÄDD för att inte gå ner tillräckligt och sedan vara överviktig trots denna resa vill jag i så fall försöka gå ner lite extra för att sedan, när jag gått upp igen, hamna på kanske 65kg. Det skulle ge mig ett BMI på 22,5. BMI för idealvikt är 19-25. Så 22,5 hade känts tryggt 🤪

Alla pratar om sin målvikt hit o dit men jag har ingen aning om hur jag ska ta mig dit om min målvikt är 65kg. Och vad gör man när man är där då? Man äter ju ganska lite och jag kan inte äta annat än väldigt magert. Jag kanske slutar som ett skelett haha.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

suneeva
2013-06-08 13:05
0

Grattis, det måste kännas skönt att komma i mål. Jag är bara 3-veckor efter min operation så det tar nog lite längre innan jag går ner mina 30 kilo.

sarahbg
2013-06-11 11:44
0

Vad härligt! Jag var på konsultation igår, och ska op:as i höst :)