Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 2797 ggr
anneli1965
0

Vad händer sedan?

I februari var jag inne på USÖ för ett gruppmöte inför GBP operation. Idag fick jag en tid den 14/5 för att träffa läkare. Vad händer sedan? Hur har rutinerna varit inför era gbp-operationer? 

Hälsningar Anneli

Mims60
2

Hejsan!

Jag gick för snart 4 veckore sedan igenom en GBP operation.

Jag känner igen funderingarna du skriver om.

Jag gick på utredning på Akademiska i Uppsala innan jag fick klartecken för vidare utredning i Västerås.

Precis som du så blev jag först kallad till ett gruppmöte med massa information.

Steg 2 var ett läkarbesök där en läkare gick igenom mina problem osv för att se att inget annat gjorde att op inte skulle kunna genomföras.

Jag fick klartecken och sedan tror jag det tog ca 1-2 mån innan jag fick en tid för möte med narkosläkare och sköterska på vårdavd. I samma brev fick jag också info om när jag skulle börja med soppdieten och ett preliminärt op datum.

Läkaren vid steg 2 talade också om hur mkt jag skulle behöva gå ner i vikt för att få op genomförd. Ofta så får man tydligen tiden för op redan då, men de hade ganska fullt just då så jag fick vänta lite närmare på det datumet.

Så du är nog inte alltför långt ifrån din op! 

Jag hade precis som du fått diabetes2 och högt blodtryck. Sen har jag artros i bla mina båda knän som gjorde att jag fick min op.

Jag önskar dig verkligen Lycka till!! 🙂

Jag har inte ångrat detta ett ögonblick!! Känner redan hur jag mår bättre o livslusten kommer tillbaka!

anneli1965
0

Nu har jag varit på mitt andra besök och redan fått tid för operation. Den ska ske vecka 24 och jag börjar med flyt redan i morgon. Har handlat Cambridge för två veckor! Jag är så lycklig!!