Ny
Hej. Jag heter Anneli, är 47 år och väntar på remiss två inför gbp-op. Jag har varit överviktig sedan 1990, då jag fick min första son och gick upp närmare 40 kg. Idag har jag två pojkar. den äldsta har diagnosen Högfungerande autism och den yngre (21 år) med diagnosen Crohns. Efter ett långt övervägande fördelar/nackdelar, har jag nu bestämt mig att göra operationen. Jag kommer inte riktigt upp i BMI:et 40 (ligger på 37), men jag har fått följdsjukdomar pga vikten: Diabetes typ 2, högt blodtryck, sköldkörtelnedsättning och höga fetthalter i blodet så jag hoppas att jag ändå får göra operationen. Jag vill ha ett fullvärdigt liv och inte vara tvingad att avstå från saker jag älskar pga jag väger för mycket och inte kan röra mig utan att få ont. Mina stora intressen i livet är hästar/ridning och mina fyra hundar och träning med dessa.
Hälsningar Anneli
Hej ! önskar dig ett stort lycka till.
Välkommen! Var ska du opereras någonstans? Är själv opad sedan två år och har haft turen att slippa komplikationer och mår fantastiskt bra i mitt nya liv. 😃
Jag bor i Garphyttan så det blir antingen i Örebro eller Lindesberg. Jag har ett flertal vänner som gjort operationen och alla! säger att det är det bästa beslut de tagit. Jag pratade med USÖ nu i veckan och de hoppades att jag skulle få en tid före sommaren, men det visar sig. Vi var ganska många som var med på det första gruppmötet.
Hej Annelie
Lycka till, jag tycker du gör ett bra val, jag har aldrig ångrat mig, bara ångrat att jag inte gjorde min operation tidigare.
Jag gjorde min privat i Stockholm, jag var inte tillräckligt "fet" för att få göra min operation via landstinget, så jag tog ett lån och betalade den själv, det är värt varenda krona!
Kram Elizabeth
Elizabeth56
Jag ska göra en Sleeve op om 3 veckor. Den är privat och jag betalar 79000:-. Jag har hört och läst att sleeve har mindre biverkningar än gbp. Jag har 36 i BMI. Vad har ni för erfarenheter av det?