Efter 8 v viktplatå rör sig vågen igen..
Hej!
Jag har haft en "trök" period av 8 veckors viktplatå där vågen envist stannade på 82,5 kg
Kändes tråkigt med veckovägningar ett tag när vågen stod still, men nu har jag äntligen 3 veckor på rad gått ner i vikt igen, vågen stannade i onsdags på 79,2 kg.
Ville dela med mig av den här infon ifall det är fler än jag som kommer råka ut för detta :) Tappa inte modet ;)
Vill passa på att önska alla en fin Midsommar!
http://lenalindberg.bloggplatsen.se/2012/06/20/8116798-37-veckor-efter-gbp/
Skönt att det kommit igång med nedgången igen:)
Jag har tänkt på det att det säkert kommer en period när vågen står helt still eftersom det alltid gör det i vanliga dieter…
Hoppas du får en fin midsommaraftonskväll:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja, det är jättevanligt att vikten står stilla under flera veckor innan den börjar gå neråt igen. Och det är väl ok, så länge den inte går uppåt?
Hej!
Det känns tröstande att läsa det😕 här..
Jag har själv genomgått min GBP för ca 2 veckor sedan. Mår bra och har hittills kunnat äta det mesta jag provat på. Bara jag äter långsamt..
Det är nog just nu det svåraste för mig.
Sen just det här med att efter ha rasat ner 20 kilo på 5-6 veckor före op med hel o delvis soppdiet, till att nu plötsligt stå alldeles still.. Dietisten varnade mig för detta eftersom jag rasat så mkt innan min op. Men det känns lite oroligt ändå liksom. har det stannat för gott el rör det på sig igen om ett par veckor? har haft väldigt svårt att gå ner före så nu kan jag inte hjälpa att jag känner lite av den gamla oron..🥵
Men då är det kanske som ni skriver här.. Kroppen tar en paus helt enkelt!
Önskar er alla en fin helg!
/Pia
När kroppen utsätts för svält kan den reagera med att stänga av all energiförbrukning den kan och gå på sparläge. Då går man inte ner i vikt, trots att man inte får i sig den energi man egentligen behöver. Men var bara lugn! Vikten kommer att gå ner snart igen om du bara fortsätter och äter det du ska enligt dietisten.