Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett10-vårdgarantin
Läst 5942 ggr
Maggan71
2011-05-12 07:02
4

Vårdlots

Väntar du på operation eller läkarbesök? Tar det lång tid? Kolla om det finns en vårdlots i ditt landsting!

Min remiss till gastric bypass skrevs i januari 2007. I september var jag på en första information i storgrupp på Vrinnevisjukhuset i Norrköping.

Sedan började jag ringa till Vrinnevi för att höra när jag skulle få träffa en läkare… Och jag ringde… Och svaret blev "våren 2008".

Under våren fortsatt jag ringa… I juni fick jag veta att det inte skulle bli av förrän "tidigast under hösten 2008".

I augusti tog jag kontakt med vårdlotsen; en mycket trevlig kvinna som lovade att hjälpa till. Bara någon dag senare ringde hon upp mig och frågade om jag kunde tänka mig att bli opad i Stockholm. Jag svarade att jag kunde åka till Gällivare om det skulle behövas!

Några timmar senare ringde hon igen och sa att min remiss var flyttad till Ersta i Stockholm. Sedan gick det fort. I slutet av september (på min mammas födelsedag!) var jag på läkarbesök på Ersta och blev godkänd! I november (på min systers födelsedag!) blev jag opad. *ler brett*

Det är tufft att kämpa mot landstinget när vårdgarantin inte hålls, men finns det en vårdlots i ditt landsting så "utnyttja" denna! *tipsar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

soophia21
2013-04-15 18:11
3

Har just skrivit ett inlägg om det här.. 
Men den här vårdlotsen, kan jag ta kontakt med den innan vårdgarantin gått ut? Alltså, kräva att få min remiss flyttad.. Vet du det?