Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1390 ggr
MarajLowajz
0

Nu är det på G! =)

Idag ringde dom från Skönvik i Säter angående min kommande operation!

På onsdag klockan 1400 ska jag åka in på koll och träffa läkare! =)

Gissa vad glad och nervös jag är! =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Thithi
0

Oh, spännande!

Längtar tills jag får börja komma till dessa möten. Har inte ens varit på gruppinfon ännu. Väntar med spänning på att få gå dit den 27 februari, sen hoppas jag att det rullar på fort så jag kanske kan få op innan sommaren. Hoppas hoppas :D

MarajLowajz
0

Ja jag hoppas det går bra, ganska nervös faktiskt! Men hoppas på det bästa faktiskt :)

Har massor med frågor till läkaren ang. den här operationen haha :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Thithi
0

Haha, jo förstår dig! Det kommer nog gå jätte bra.
Jag har själv redan nu börjat skriva ner lite frågor ang operationen och tiden efter, bara för att inte glömma något ;)

MarajLowajz
0

Åååh snart ska jag åka och NU kommer nervositeten som fan!

Vaknade upp med en tanke : Bilen kommer gå sönder…

Gick ut till den och visst fan gjorde den det! Låset gick i baklås så en timme stod jag ute med hårfönen och värmde upp låset och bildörren. Gick upp till slut men guh va nervös jag är!

-Albert Einstein

pumaaaaan
0

Åh vad roligt, efter jag fått träffa läkare gick allt super snabbt, ska göra min operation om 3 veckor :D ALL LYCKA TILL!

Mvh Sandra, Chico, Chiquita & Lady (:

MarajLowajz
0

Tack =)
Här kommer det inte gå snabbt….

Träffade läkaren häromveckan och frågade honom hur fort det kommer gå; 6månader till 1 år….

Men har då gjort klart alla blodprov och urinprover så de är inskickade på analys.

Känns bara trist att det kan ta upp till 1 år till innan nånting mer händer :(

-Albert Einstein

camillian
0

Hejsan MarajLowajz.

Är själv ny här på forumet och har precis skickat iväg en remiss till Eksjö för gbp-operation. Har funderingar att be dom skicka till fler ställen, för snabbare hantering.

Jag har läst på lite om vårdgarantin, och dom säger att en väntetid inte bör överskrida 3 månader. Efter vad jag kan förstå, men så klart jag kan ha fel. Men det kanske är värt att kolla upp?

Du har säkert kollat upp detta och kanske kan tänka dig att bli opererad någon annanstans, men ville bara berätta ifall att du inte visste 🙂

MarajLowajz
0

Jo jag vet att vårdgarantin inte bör överskrida 3 månader - men som det är sagt så: inom 3 månader får jag kallelse till Kirurg och inom ytterligare 3 månader så blir det operation ev. längre beroende på hur platserna såg ut - så tyvärr så håller dom ju sig inom gränsen på vårdgarantin. :/

-Albert Einstein