Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 2130 ggr
ginher
2013-01-15 19:32
0

behöver råd

jag har nu äntligen tagit mig i kragen och sökt upp en dietist om att få göra en operation av magsäcken. är idag 21 år väger 112kg å är 163 lång, jag lider alltså av över 40kg övervikt å har ett bmi på 41. har nu på senaste året verkligen märkt av detta problem, är ofta fruktansvärt ledsen och skäms över mig själv, men har även börjar få hälso problem så som ryggvärk,knän och ömande fötter. det går även diabetes i släkten vilket jag är rädd för att bli drabbad. skulle ni rekomendera denna operation för mig? Vi har lite viktproblem i min familj så de ligger i "ådrorna". tacksam för svar!

ginher
2013-01-15 19:34
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

detta är alltså jag, har även en väldigt stor byst som gör att jag blir framtung.

gummimamma
2013-01-17 13:30
0

Jag kan verkligen remomendera gbp för alla mycket överviktiga, som försökt gå ner i vikt men inte lyckats hålla det. Det är ingen lätt sak med operation. Man måste offra en hel del och jobba på själv för att få en bra slutresultat. Men det är det värt! Man får ett helt nytt liv. Jag älskar mitt nya liv!!!

Jag vägre drygt 122 kg som mest. Jag är lika lång som du - 163 cm. Nu, drygt 2 år efter operationen, väger jag 66 kg. Mycket av min värk är borta. Fötterna har blivit jättefina, då mycket av förhårdnaderna har försvunnit tillsammans med fetman. Med förhårdnaderna försvann självsprickorna. Lite häng har jag efter viktraset. Tuttarna är som tomma ica-kassar. Men allt det går att fixa med rätt kläder. Även operationer finns ju, men dem bryr jag mig inte om. SÅ mycket är jag inte besvärad av fladdret. Du som är så ung kommer antagligen att få bara lite häng, om ens någonting. Ung hud har ju lättare att dra ihop sig. Ju längre du väntar, destå svårare får huden att krympa. Dessutom ökar ju risken för alla sjukdommar med fetman. Och risken för att du går mer upp i vikt med tiden finns ju. Sätt stop för det! Det är ett långsamt självmord att inte sätta stop på viktuppgången!!!

ginher
2013-01-17 15:23
0

tack, den 7 feb ska jag träffa dietisten, har funderat på en sån här operation i 2 år nu, jag hoppas att hon tycker samma/lika som mig.

jag vill inte dö i förtid.

berthagenn
2013-01-21 15:15
0

Oooojaaa! Jag vägde 125 kg den 7 februari 2012, och hade exakt samma problem. Nu väger 68 kg! Wiieeeeee! Skrattande

Jag har inte ont i lederna, ingen svamp i bysten och kroppssveck Host host.

Synd att jag väntade bara med denna op. Vänta inte är mitt råd! Och det är inte så svårt som man tror. Jag LOVAR DIG! :-D

You go girl!Cool

Kram och lycka till!Skrattande