Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett14-efter-operation
Läst 3003 ggr
lena.lindberg68
2012-10-05 17:58
0

Ta inte kalktabletten..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..tillsammans med antibiotika..!!

Fick idag veta denna info av min apotekare..

Kalktabletten försämrar upptaget av antibiotikan, tar man ändå kalktabletten under tiden man äter sin antibiotikakur måste det minst gå 3 timmar efter intaget av antibiotikamedicinen..

ingann
2012-10-05 23:01
1

Vilken tur att vi inte behöver kalktabletter som opas i örebro:) jag skulle aldrig komma ihåg sånt, jag tar alla mina mediciner direkt när jag vaknar och då är inte hjärnan påslagen riktigt:p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

lena.lindberg68
2012-10-06 00:26
0

Jag skulle ha tagit antibiotikan med kalktabletten om jag inte fått veta detta av apotekaren idag.

Tar kalktabletten morgon + kväll, blev ordinerad antibiotika 2gg per dag och ja det är ju naturligt att man stoppar i sig alla mediciner vid ett och samma tillfälle :)

Apotekaren nämnde att man ska vara försiktigt med kalciumrik mat överhuvudtaget under pågående behandling med antibiotika men särskilt påpekade hon om medicinen..

Mvh // Lena

Fillin
2012-10-06 18:55
1

Perfekt tips. Tack för detta.

Själv tar jag kalk och B12 på morgonen med mjölk

och på kvällen tar jag Järn Cvitamin, En om Dan och D-vitamin

Börjar bli lite pillernörd, men jag är så skraj för jag har fortfarande svårt med att få i mig via maten… men det blir bättre o bättre :)

//Tina

gummimamma
2013-01-17 13:40
0

Jag hade för mig att det är bra att ta antibiotika tillsammans med filmjölk… Ja, där ser man hur fel man kan ha. Tur att man inte äter antibiotika så ofta. Men för säkerhets skull ska jag försöka komma ihåg o kolla med apotekarn nästa gång jag behöver antibiotika.