Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 1634 ggr
gummimamma
0

Har helgerna gått bra?

För oss gbp-opererade är alla helger med all god mat en prövning. Hur har det gått för er? Har det varit lätt eller svårt? För mig har det inte varit några stora bekymmer. Ett par gånger har jag ätit en liten gnutta för mycket mat och blivit lätt illamående. Någon gång har jag fått det jag kallar för "akut stop". Det är när min mage säger "STOP, inte en tugga till!!!" och efter det kan jag inte svälja ner ens det jag har i munnen. Denna känsla kommer verkligen akut, helt plötsligt, utan förvarning. Men jag har inte haft problem med att äta gott, bara jag har ätit vettigt. Godis, kakor och annat onyttigt har slunkit ner, men i så pass små mängder så de har inte orsakat varken illamående eller viktökning. Jag har verkligen njutit av maten!

SilverEmma
0

Det här var min andra jul som opererad och jag njuter mycket mer av all mat numera! När alla andra fortfarande sitter proppmätta ett par timmar efter middagen så tar jag min andra omgång. Skrattande Har kunnat smaka lite av godis och annat sött, och saknar absolut inte att kunna trycka i mig de mängder jag kunde innan.

gummimamma
0

Håller med dig SilverEmma! Så är det för mig med! Man äter, men inte så man storknar. Man njuter av allt man äter, flera gånger om. Det är ju alltid den första tuggan som är den godaste, så om man tar den första tuggan flera gånger om är det ju mycket bättre än om man äter en gång och proppar i sig en massa mat som man mår illa av efteråt. Ja, du förstår vad jag menar…

berthagenn
0

Detta är min förstas jul som GBP!  Saknar inte att äta som en kossa och bulka i mig en massa skit som förr. Väger nu 71 kg! Wieeee!

Maten funkade skitbra, men jag tröttnar fort på maten. Otroligt men sant!!!!

Det är så skönt att mina ben inte går ihop mera. Känner mig så snygg.

gummimamma
1

#3 Haha! Det där sista du skrev fick mig att minnas den första gången jag märkte att det fläktade friska vårvindar på ett ställe där det aldrig kommit in några vårvindar förut! Stod på jobbet och lutade mig över ett arbetsbord. Just då råkade det visst vara öppet både på lastbryggan och nere i källaren, så det fläktade till genom hela bygget. Inklussiven mellan mina lår, fast jag hade byxor på mig! Det var en märklig känsla då jag aldrig känt något sådant där nere. Kom på att jag ju alltid varit fet, och fetman har gjort så inga vindar har hittat in mellan de feta låren. Men nu när fettet är borta, kommer vindarna åt att kittlas på nya ställen! Skrattande

berthagenn
0

HA HA HA! Cool

Det känns som om jag går ”bredbent” fast jag går som ”vanligt”. Skum känsla. Men sååååå skönt!

Idag vägde jag 70,5 kg, wihooo! Är så taggad att köpa nya brallor och sommarkläder.

Det som är jobbigt med denna resan är val av kläder hela tiden. Man växer ju ur kläderna i en rasande fart!!!!!

Kram kram!

gummimamma
0

Men nu planar det ut snart med viktnedgången för dig, berthagenn. Nu gäller det att hitta din stil! Den klädstilen du hade innan är nog inte alls vad du vill ha nu. Så var/är det för mig. Som t ex hatade jag åtsittande kläder förut. Det var tecken på att jag gått upp i vikt om kläderna satt åt. Men nu har jag tighta kläder jämnt! Älskar att visa upp min kroppSkrattande. Visst, den är ingen "fotomodellskropp", men jag tycker jag är fin ändå.