Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1662 ggr
VampireCats
0

Behöver råd och tips innan jag blir knäpp..

Jag mår verkligen skiiiiiiit över min kropp och jag vet inte vart jag ska vända mig eller vad jag ska göra… Jag gillar verkligen inte min kropp jag är (väldigt överviktig) väger 97,3 är 160cm lång och värst av allt är att jag får benproppar,ont i hjärtat,ont i kroppen och ont i lederna. har problem med hjärtat och ryggen p.g.r min övervikt.. jag känner mig fett och klumpig och jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv längre.. jag vill gärna göra mag operation men har inte dom pengarna.. jag har verkligen ont i kroppen varenda dag :-( och det leder till deppighet och ångest.. man känner sig totalt misslyckad.. jag har gått till diatist men det hjälpte sen har jag tränat men det hjälper inte heller har även provat äta livsfarliga bantningstabletter men det fick jag ondare i hjärtat av. Snälla ni som är expert och vet vad jag ska göra snälla hjälp mig för jag vet inte hur länge jag orkar stå ut med smärta och vara överviktig..GråterGråterGråter

ingann
1

Mitt råd är att gå till din vårdcentral och prata med en läkare om en remiss till en operation. Det är inte omöjligt att du kan få den genom landstinget, då kostar den ingenting.

Min största betänklighet ligger väl i att du säjer att du har hjärtproblem. Jag vet inte hur det skulle inverka på en narkos men det har säkert läkarna svar på.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gummimamma
1

Håller med ingann: gå till läkare och prata om detta. Ditt bmi är visserligen inte över 40, som brukar vara gränsen, men med dina andra besvär kan du säkert få operationen gratis ändå. Hur pass dina hjärtproblem kan påverka kan bara en läkare bedömma.

Många styrkekramar och lycka till!

Fillin
0

Bara instämmer med de båda föregående skribenterna  och ett stort lycka till.

berthagenn
0

Säger detsamma, som nr 1, 2 och 3. Gå till VC och få en remiss för GBP.

Skriv upp på ett papper innan besöket och var förberedd, det ghjälper sen när man kommer dit.

Jag fick remiss utan omsvep! Lycka till!

VampireCats
0

Jag är inte tillräckligt stark för en operation därför har jag avbokat tid hos läkaren…

Fillin
2

åhhhh stackars dig…. Jag vet att jag kanske gör mig löjlig nu men har du provat lchf-kost, det har du säkert… men jag chansar i allafall, jag vet att ett flertal av mina vänner blivit hjälpta av att äta detta och gått ner en massa kilo + att de på något märkligt sätt blivit av med flera av sina sjukdomar. Jag tänker på dig … Tröstekram Tina