Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1695 ggr
RosaKiwi
2012-06-10 11:16
0

Är deppig =(

Hejsan allihopa!

Känner mig otroligt deppig! Vikten ska väl inte redan stanna av???

Har stannat av sen jag började äta riktig mat. Försöker hålla mig borta från all onyttig mat.

Första veckan gick jag bara ner 0,2 kg och denna veckan hade jag bara gått ner 0,4 kg =(

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

DuBetMig
2012-06-10 13:36
2

Det är ju så olika! Det kanske går segt nu, men om någon vecka kan du rasa massor! Det är så individuellt! Många *vad jag hört* tappar mycket i början, men det behöver ju inte behöva att ALLA gör det - men att det går upp och ner. (=

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

RosaKiwi
2012-06-10 18:04
0

Ja, men hoppas att det "lossnar" snart :P hade hoppats på att nå mitt första delmål nu 3 veckor hehe :P 1 hg mindre och jag har nått det.

[Shettisar]
2012-06-10 18:15
0

Bara lugn ,det kommer att rasa så småningom.Tänk på att kroppen hamnar i en sorts chock efter ingreppet så det tar lite tid för allt att återhämta sig.Jag gick ner sakta den första månaden sen rasade det fort ..

ingann
2012-06-10 20:19
2

Jag stannade också av efter ca 4 veckor och tyckte det var hemskt, att det var nåt "fel".. gick bara ner 0,3-0,7 kg per vecka. Sen helt plötsligt försvann 3,4 kg på en vecka! Efter det har jag hållit en ganska jämn takt med 0,1-0.15 kg per dag ungefär. För mig är det ganska perfekt för då hinner hjärnan med i kroppens förändring och skinnet blir inte så slappt(inbillar jag mig iaf). 0,1kg/dag ger 0,7 kg/v vilket blir 36,4 kg/år

Så det kommer lossa för dig med:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gummimamma
2012-06-10 22:22
0

Var lugn! Vikten kommer att gå ner, men den har sina etapper då den står stilla eller t o m går upp en sväng. Ät vettigt och motionera, så kommer du att gå ner. Jag lovar!!!

RosaKiwi
2012-06-10 22:40
1

Tack så mycket alla!

Försöker att äta så nyttigt som möjligt och även motionera varje dag.

swedienne
2012-09-24 16:12
0

Du äter för lite och ligger på svält vilket i sin tur gör att allt du äter kickar igång fettinlagringen.

Ska du fortsätta gå ner i vikt så finns det bara ett alternativ - att börja äta "rätt" - det som från början var det som gjorde att du gick upp i vikt.

Det som du kanske tror är nyttigt, kanske faktiskt är rena "tjockismaten".

Motionera är bra men det gör inte att du går ner i vikt faktiskt.

www.livsviktigt.n.nu

gummimamma
2012-09-24 21:56
0

Hur har det gått med vikten? Ett tag sedan du startade den här tråden och jag är nyfiken hur det gick.

swedienne
2012-09-25 10:13
0

Det är jag med.

www.livsviktigt.n.nu

Fillin
2012-09-25 13:07
1

Jag väger mig bara var 14:e dag och ibland har jag inte gått ner ett gram, men då är jag bara glad att jag inte gått upp i vikt.

Försöker att inte fokusera på just vikten o vågen… ju mindre jag blir, ju mer orkar jag promenera och då kanske jag bildar lite muskler istället, det är en härlig tanke :)
Och jag märker att för varje månad som går orkar jag mer o mer.

Håll ut… skaulle vara intressant att höra hur det gått för dig.

//Tina