Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 4858 ggr
GojaOlsson
3

Aloe Vera som hjälp!!

Jag vill rekommendera alla viktopererade att dricka ren Aloe Vera juice!
Super både för magen, håret, huden, naglarna och allmäntillståndet! :)

Läs gärna mer om det på min blogg!
http://livsviktigaval.blogg.se/

ingann
3

Intressant om Aloe Vera.. Ska kika lite på det:)

Hoppas du får må lika bra som jag gjorde efter open.. Vi fick veta att vi fick göra vad vi själva kände att vi orkade efteråt så jag vilade samma dag jag kom hem sen började jag renovera köket;) Satte kakeldekorer, slipade, målade stolar och bord och målade väggarna haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

GojaOlsson
1

Vill du läsa mer om Aloe Vera och alla produkter så kan du göra det på min andra blogg: http://foreverliving.blogg.se/ :)

Ja det hoppas jag me! :)

[MossQ]
4

Måste få skriva att Aloe vera är riktigt bra, men inte forever livings produkter.. Dom innehåller parabener och ullfett som täpper till porerna..!

GojaOlsson
0

det låter jätte konstigt med tanke på att forever är världsledande och omsätter mer än alla andra aloe Vera företag tillsammans. Vill du utveckla mer vad du menar och vad du fått dina "fakta" ifrån? det förekommer naturliga parabener från blåbär och hallon, vilket är jättebra källor, men heter likväl parabener.

[MossQ]
1

Finns d parabener i en kräm så står d parabener.. Och ullfett ska man ej ha speciellt inte i ansiktet.. Fakta finns att läsa på nätet minns ej just nu! Men återförsäljare på värmdö där jag bor är medvetna om paraben problomet inom forevers produkter , dom är cancerframkallande..

[MossQ]
0

parabener

[MossQ]
2

Kan inte klistra in från mobilen.. Men d är ett konserveringsämne och kan tom göra människor infertila.. Jättetragiskt så läs du på är mitt råd till dig om du tänker fortsätta sälja deras produkter.. Skriver detta av välmening inget annat:) lycka till

[MossQ]
0

Här kommer en länk där man kan läsa om olika innehåll..Av egen erfarenhet så vet jag att d är viktigt då många har acne och problemhy att man ej ska andvända forever livings produkter..då dessa täpper igen och allt blir värre..Min dotter vart utsatt och fick till slut tillbaks varenda krona hon lagt ut..Tycker jag va riktigt justeGladhttp://www.shenet.se/ravaror/start.html

GojaOlsson
2

Vi säljer jättemycket krämer till acne patienter som förbättras markant.  Jag ska ta upp det med vår hudläkare på måndag och kolla vad han säger.

Vet att forever skriver ut allt i innehållsförteckning, samt alla tillsatser (man behöver inte det om det är mindre än 1%.) Men forever vill verkligen inte mörka så vi skriver ut allt!
Har gått igenom handboken för den kräsna konsumenten. Där alla tveksamma och farliga konserveringsmedel och ämnen finns med,  men lanolin (ullfett) är inte med där. Vad jag vet ska Lanolin bara vara bra för huden.

Och vart har du fakta att forevers produkter, och den sortens parabener de anväder, skulle vara cancerframkallande??

Sen är det skillnad på parabener och parabener och vart ifrån de kommer! Alla parabener är inte hormonstörande (som är problemet med många). I de produkter forever använder parabener så kommer de från bra källor, hallon och blåbär!

Ja man får alltid tillbaka alla pengar på alla forevers produkersmile om man inte är nöjd  :)

GojaOlsson
2

Du tyckte ju jag skulle läsa på och sitter just nu och läser om parabener och har funnit den här faktan:

"Att parabener är hormonstörande är självklart någonting att ta på allvar, men frågan är varför just parabener blivit så uppmärksammade. Sanningen är att mängden parabener och då även eventuellt hormonstörande ämnen (om det nu är så) vi får i oss via hudvårdsprodukter är ungefär det samma som om vi skulle äta ett endaste p-piller. Det rör sig alltså om extremt små mängder.
Att parabener skulle kunna vara allergiframkallande kanske inte är så märkligt som det först kan tyckas. Eftersom parabener har i sin kemiska grundstrukturen bensoesyra, ett ämne som finns naturligt i växter och rikligt i tex lingon, är det konstigare att bli allergisk mot parabener än att man är allergisk mot just lingon. Det finns nästan inget ämne som 100% inte skulle kunna vara allergi framkallande."

"Parabener är fortfarande en av våra säkraste konserveringsmetoder. Det står ofta långt ner eller sist på ingredienslistan så det är nästan alltid (i förhållande) väldigt lite av det i produkterna. Man adderar det som behövs för att produkten inte skall härskna och/eller att det ska bli en bakterie tillväxt. Man måste ta i beaktning att om en produkt blir härsken och används på huden, då kan nya ämnen bildas som kan vara mindre bra för huden samt att det kan ske en bakterie tillväxt i produkten som kan ge mindre angenäma effekter på huden. Därför är det viktigt att produkter har någon typ av säker konserveringsmetod.

Och att de allra flesta företag som skriver Parabenfritt på sina produkter använder andra konserveringsmedel som de inte skriver ut. Att många företag väljer att märka produkterna med ”Parabenfri” och göra om dem i vissa fall till helt parabenfria har tillviss del att göra med att konsumenterna efterfrågar det, för att media har blåst upp ämnet.
Det man kan känna är att hur vet man alltid så säkert att det nya ämnet de tillsätter är så mkt bättre? Det känns ibland som ingen ifrågasätter detta utan man nöjer sig med att produkten är parabenfri och vad som är istället verkar inte så viktigt. Det är nästan ingen som frågar. Men alla produkterna måste ha någon sorts konserveringsmedel för att inte härskna.

GojaOlsson
1

Jag har läst på en del om ullfett nu också och jag kan inte hitta något negativt med det… tvärtom verkar det vara riktigt bra vid hudvård. Det går till och med att köpa rent ullfett för att smörja sig med.
Dock står det att få personer kan vara känsliga mot ullfett!

Har du någon negativ Fakta om ullfett du kan dela med dig av till mig? I utbildningssyfte :)

Men ska kolla upp även detta med hudläkaren! :)

Sen undrar jag om ni är Säkra på att det var Forevers produkter som ställde till det för din dotter? Det kan absolut inte vara en slump att det blev värre just då eller?
Eller att just hon är allergisk mot något annars inte farligt som finns i de produkter hon använde?  Hon är inte en av de få som är känsliga mot ullfett?
För är du inte Säker och har något uttlåtande från läkare eller några tester tagna som bevisar det du säger, så tycker jag inte att du ska yttra dig om att Forevers produkter är boven och att produkterna skulle vara cancerframkallande!

Tråkigt förresten det som hände med din dotter! Hoppas hon idag har hittat en produkt som fungerar för henne!! :)

För mig och många jag känner har Forevers Aloe vera hud- och hårvårdsproduker, och drycken, gjort underverk!! :)
Och jag tror och har hört (vilket var anledningen till att jag startade den här tråden) att Aloe vera drycken, plus vissa produkter för håret och lös hud, kan vara perfekta för de som gjort magsäcksoperation!

Har du testat drycken? Vilket var det jag främst rekommenderade här till alla opererade! SUPER för magen… vet jag personligen! :)
Och fri från både parabener och ullfett ;)