Modifast - flyt
Dage efter min OP satt vi som blivit opade samma dag och pratade. Vi var alla rörande överens, vi skulle alla hem och "skicka Modifasten så långt vi kunde".
Alla var fruktansvärt trötta på den efter att ha levt på det i 3-8 veckor (lite olika beroende på vilket viktkrav vi fått). Vår kirurg sa att han tyckte att vi skulle spara den, för det är ett jättebra mellanmål. Att vi "om några månader" kunde dricka den igen.
Vi skrattade allihop och skakade på huvudet… nä!! Inte här inte-! Usch och fy!!
Men gissa vad jag gick och köpte mig förra veckan som jag tar en till två gånger om dagen som mellanmål?? Jo, just det…. Modifast! 
Och det är inte alls äckligt längre!! Men, allt blir äckligt tillslut när man inte äter nåt annat öht förståss…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
åhh, bra tips
ska absolut pröva.
Behövde ju inte fasta innan op eftersom jag gjorde öppen GBP och då behöver ju inte levern minska i storlek.
Det tycker jag absolut du skall prova. Och då vet man dessutom att man får i sig allt man behöver!
Var köper du de någonstans? Tänkte försöka ta tag i min vikt (utan op) så de kanske kan vara en bra start med Modifast.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag köper dem på apoteket nu. 145 kr för 8 påsar (dagar om man lever enbart på det). Under de 4 veckor jag enbart drack Modifast beställde jag från Modifast.se, det blev billigare.
Hej Annika!
TACK för ditt inlägg om Modifast 
Jag är GBP op:ad okt -11
Jag har gått ner -35 kg har 8-9 kg kvar på min övervikt, har stått still i vikt i 3 månader.
Hörde mig för med dietist, dom trodde att op:en "hade gjort sitt" och att jag nu var färdig med min viktminskning. Enligt dom var jag en lyckad patient som gått ner från BMI 40 till BMI 28 jag ligger nu under den "farliga" gränsen BMI 30 som är gränsen för fetma vilket i deras tycke är lyckat och bra.
Det tycker jag förståss själv oxå, men mitt MÅL har hela tiden varit att komma ner på normalvikt..
Så nu tog jag ett beslut för någon dag sen att köra igång en kickstart på Modifast igen till en början på 16 dagar..
Jag trodde precis som du DÅ efter op:en att det där med måltidsersättning skulle jag aldrig äta nått mer..
Kände mig först lite ensam och sorgsen i mitt beslut men är nu vid gott mod igen :)
KRAM
Jag har tagit en modifast eller en naturdiet lite då och då under hela tiden sen min op.. Det är så lätt att bara fylla shakern med lite vatten och stoppa en påse i väskan när man som jag ofta är iväg med sonen på långa bortamatcher med hans fotboll. Set blir ett perfekt mellanmål och man vet att man får i sig det man behöver:)
Jag blev aldrig trött på smaken utan tycker fortfarande det är gott;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Samma upplevelse här. Och en sådan soppa blir man ju gott mät på nuförtiden :)
Jsg kör med Allevo och pepprar o saltar lite i soppan och då smakar den mums :)
/Tina