Hej
Jag skulle ha opat mig i höstas men vågade inte men nu när jag bara går upp trots lite mat och träning så ser jag inget val än att ringa kirurgen igen och hoppas på att jag inte behöver gå via allmänläkaren igen.
Dessvärre är jag en godisråtta men jag försöker att hålla igen och inte äta varje dag. Men att sluta helt är jättesvårt och säkert efter op:en med. Men jag har som mål att ha slutat med godis innan nästa operation, när den nu blir.
Vad det blir för en operation vet jag inte utan det bestäms då jag kommer att ligga på op.bordet. Såna är deras regler i Åbo.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ja det är bra att du väntar tills du är säker.
Lycka till
//Tina
Ja, man ska vara helt säker innan man gör en gbp.
Jag vet inte hur det är i Finland men här måste en ny remiss gå från vanliga läkaren igen om man missat/hoppat av den första.
Lycka till!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Skall höra med kirurgen idag om det måste vara en ny remiss.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
jag tror att ditt godis-sug blir annorlunda i alla fall
Jag är oxå en godisråtta men kan idag, drygt 3 år efter op, endast äta några bitar
så en påse som jag köpte förut räcker läääänge. Brukar förvara det i en glasburk med lock så det inte torkar ut
Tack.Jag hoppas att jag kan få tag i detta innan jag op:ar.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#5 Mitt blev också helt annorlunda men jag känner några som bytt ut maten nästan helt mot godis istället så har man otur så ändras det inte
/Ingalill
Så hände det för min mamma. Åh åt hellre godiset på dagen än middag.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#8 ja, det är risken. Blir man inte av med sockersuget så äter man sig mätt på godis.
Jag är superglad att jag nöjer mej med 2-3 bilar ur en Ahlgrens-påse eller ett par chipsflarn om jag smakar med sonen.
/Ingalill
Hm…. jag har ju som bekant lite svårt med maten.. men godis glass o kakor går hur lätt som helst att äta.
men det är klart, det går ju inte att få i sig några mängder.
Så jag kämpar på med mat, för att magen mer o mer skall vänja sig.
Knäckebröd med proteinrikt pålägg o Keso o ägg har gått bra hela tiden, Mjuka mackor går bättre o bättre.
Men varm middagsmat får jag kämpa med, och just för att inte ersätta godis med riktig mat så äter jag först o främst mat, men för att inte få blodsockerfall när jag inte är i närheten av mat, kan jag dämpa detta enkelt med nån kaka eller bulle.
Och det blir bättre o bättre, ge inte upp. Mat först :)
Åhhh vad jag lät förnuftig nu :)
//Tina
Hihi Fillin. Ja det borde jag också göra. Mat först så jag inte fyller magen med annat istället.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
hihi… det är lättare efter man blev opad.
har oxå enormt godis sug ibland
Wallu