Hur länge fick ni vänta?
Hur länge fick ni vänta från den dag då du var till läkaren och sa att du ville ha en operation?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag var till husläkaren i slutet av oktober/början på november, var på bedömning i februari och opades i mars:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Vårdcentralen 31 maj… Möte och läkarbesök 12 juli… Och får nog op slutet av september eller i oktober! :) /Carin livsviktigaval.blogg.se
Okoej. Så runt ett halvt år. Tack.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Var hos VC i december, gruppmöte i mars och Op i maj så ja ett halvår
ett halvår som gick lååångsamt i början och fruktansvärt snabbt i slutet
Jag skickade en Egenremiss i januari -11, kontaktade Carlanderska via det fria vårdvalet februari -11 och opererades april -11. Så jag tycker det gick undan. =)
Oj det var snabbt. Gick du till någon privat?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Carlanderska är visserligen ett privatsjukhus, men de tar emot ett visst antal remisspatienter också. De hade kort kö just när jag kontaktade dem så jag hade väl tur antar jag. Nu har tyvärr skåne slutat skicka utomläns då de anser att de kan hålla vårdgarantin. Det är iofs bra, men jag tycker att man ska ha rätt att välja var man vill opereras. (så länge samarbetet finns)
Okej. Ja det tycker jag med men här på Åland finns det inte så mycket att välja på. i har bara ett sjukhus men såna här operationer skickas till Åbo.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag fick vänta nästan 1 år innan op gjordes. Jag låg på som sjutton i telefon för att få någon klarhet i vilken ordning jag stod i opkön..
Jag var på möte i mars fick op tid i maj men tackade nej för jag var ej mogen. Istället funderade jag över sommaren och bestämde mig för att genomföra det. Op blev den 22 november 2011 och nu har jag gått ner från 104 kg till 67 kg. Jag är en 159 lång. Känns så bra att slippa kämpa längre. Mitt sätt fungerade ju upppenbarligen inte innan. Jag har fått må bra hela tiden visst har jag dumpat ett par gånger men inte något farligt eller långvarit.
härligt tant Alma. Hur mår du nu ( menar har ditt psyke hunnit med efter så stor viktminskning)
har flera vänner som har gjort denna operation är mycket nöjda!
Har du mycket överskotts hud?
Wallu