Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1520 ggr
millam
2012-07-24 10:37
0

grattis alla ni

som lyckats gå ner innan operationen såå mycket, tycker ni är duktiga! Såna krav hade inte jag, men det är ju ganska många år sen nu.

och alla som efter op lyckats behålla sin målvikt!!

Måste fråga hur ni gör, ni som går ner så många kilon så snabbt? Tillåter dom det på sjukhuset, särskilt om patienten har några andra sjukdomar också, är inte det farligt för hälsan? Har jag hört bara… menar den snabba och kraftiga viktnedgången innan ni får operationen alltså, det kravet dom har numera för att över huvudtaget få operationen?

[Shettisar]
2012-07-24 11:06
0

Kan svara för egen del.Gjorde min op -08.Skulle gå ner 10kg minst innan op.Fick råd av dietisten samtidigt lära mig inför op och tiden efter.Var inte så svårt då jag bara skulle lära mig att äta oftare och mindre var gång. Mao jag skulle äta minst 6gg dag jämfört med 1-2gg dag som jag var van vid. Tänkte hela tiden på att hålla varje måltid inom kost cirkelns alla "rutor".Det var ett krav för mig att gå ner minst 10kg annars ingen op.Min sjukdom påverkas positivt av viktnedgången tror också att kosten påverkar positivt.Har ledgångs reumatism.Om de fortfarande har dessa krav vet jag dock inte,säkert någon nyopad som kan svara på det.Glad

millam
2012-07-24 11:31
0

Att du lyckades så bra, kan bara gratulera!

[Shettisar]
2012-07-24 14:39
0

#2  Tack,det tog många år men nu är jag nöjd och friskare,sundare och har mer energi och kondition.Jag håller fullständigt med alla som säger att man är fånge i sin egen kropp när man är kraftigt överviktig..

ingann
2012-07-28 12:56
0

Här är kravet att gå ner ca 10% av övervikten under flytveckorna. Om det skiljer på något kilo gör inget.

Jag skulle gå ner ca 10 kg (mars-12) under flytet men gick ner runt 17 kg, mycket pga att jag var stenhård på flytet och inte fuskade minsta lilla samt att jag dubblade längden på hundpromenaderna och försökte så gott det gick med intervallträning.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner