Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett04-dumpningar
Läst 3089 ggr
Niiinah92
2012-05-14 10:52
0

Är det en dumpning?

Hej

Idag åt jag en halv yoggi (115 grs) till frukost och tog därefter mina tabletter, kort efter blev jag varm och illamående. Samma yoggi som alla de andra dagarna, lika mkt och under lika lång tid. Nu är det så att illamåendet inte vill ge sig, har suttit i i 2-3 timmar, under vissa mkt korta perioder försvinner det någon minut för att sedan återkomma igen.

Kan det vara en dumpning?

Fillin
2012-05-14 14:42
0

Ja det är så jag upplever det.
Det är jobbigt just att det sitter i så länge.

När jag väl fick upp det så försvann alltihop på nolltid.
och jag kunde faktiskt käka på nytt.
Jag får också väldiga smärtor och jag får en väldig salivutsöndring.
Mycket obehagligt o jobbigt.

Och det beror alla gånger på att det blev för mycket för fort ner i magen.
Kämpa vidare.

//Tina

ingann
2012-05-14 15:05
0

Det låter så. För mig är det enda som hjälper att sätta på sovmasken och lägga mig 1-2 timmar.. Då går det över. Fast jag får en extrem yrsel när jag står eller sitter också.

Tog du tabletterna med lite vatten direkt efter frukosten så kan det vara det som är felet. Jag tar alltid medicinen först eftersom vi fick informationen att vänta minst 15 min efter mat innan vi dricker något. Vätskan trycker ner födan snabbare och kan orsaka dumping..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Fillin
2012-05-14 15:59
0

#2 Precis så gör jag med, tabletter med Pro-Viva direkt på morgonen.
Sedan efter nån halvtimme äter jag frukost.

Och jag blir också yr som du ingann.

När jag får en sådan här dumpning på jobbet, så kan jag faktiskt få upp allt, och sen äta igen…låter hur äckligt som helst, men är ett bra trick att ta till i nödfall.

//Tina

[Wiveka]
2012-05-15 21:25
0

tänk på att få i dig proteiner. Du kan bli illamående om du inte får i dig tillräckligt varje dag ( det sa "min" dietist till mig när jag diskuterade mitt illamående med henne )

[Shettisar]
2012-05-17 11:56
0

När jag dricker för fort,för mycket i varje klunk så blir jag illamående,men det går över efter 5-10minuter.Men jag kan inte kräkas.Utan det blir väldigt illamående med kraftig salivutsöndring.Försöker jag kräkas så blir det bara vätska…

Fillin
2012-05-18 10:06
0

När man dricker för fort i klunkar får man ju också en dumpning,
och det du då kan få upp är ju det som ¨stör¨ magen, dvs vattnet.
Blir du inte av med ditt illamående då??
Till slut lär man sig hur man skall dricka.

Likadant är det med mat om man äter för fort, och då brukar det på mig bli väldiga smärtor. Men samma procedur där.

Till slut fixar man både dryck och mat, är på go väg att ¨lära¨ mig :)

Lycka till
Tina