Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 2612 ggr
Goldenangel
0

Proteinrik mat

Jag tänkte höra om ni har några tips och råd på bra proteinrik mat/mellanmål.

Kan vara kul att ha lite nya recept mm.

MvH Helene

berthagenn
0

Keso har jag lär mig! Sen finns det en app som heter ”näringsguide” ladda ner den så kan du kolla i din telefon när du shoppar.Skrattande

berthagenn
0

Ägg Nötkött Sojabönor Kyckling Makrill i tomatsås Tonfisk Nötter Keso som sagt Kvarg Kolla denna sajten http://www.proteinkvalitet.se/

berthagenn
0
SilverEmma
0

Gammalt inlägg, men kanske kan skaka liv i det! =)

Min favorit just nu är kidneybönor, rödlök, olja, balsamvinäger, salt och peppar. Så galet gott och mycket protein i bönorna! Har nästan alltid en färdigblandad skål i kylen. Gott som det är eller som tillbehör till kött/fisk/fågel. =)

lena.lindberg68
0

Jag delar med mig info från "min" dietist (Landstinget Västmanland)

Proteinrika mellanmål och kvällsmål:

Smörgåstips

Ett bra och enkelt mellanmål är en skiva knäckebröd med margarin och ett proteinrikt pålägg som t.ex:

• 2 skivor 17% ost
  • 4 bitar sill, 2 msk lättkesella, gräslök
  • 2 skivor hamburgerkött, 2 msk kesella
  • 2 delade köttbullar
  • 1 kokt ägg, 2 tsk kaviar
  • 3 tunna skivor skinka/kalkon
  • 2 msk makrill i tomatsås
  • 1 stor skiva rostbiff
  • 2 msk tonfisk
  • 6 skalade räkor, 1 tsk lättmajonäs, dill

Mvh / Lena

http://lenalindberg.bloggplatsen.se/

SilverEmma
1

Jag är inte så förtjust i knäckebröd, men finncrisp måste vara guds gåva till mänskligheten. Äts gärna med massor av skinka och brieost på. Skrattande

gummimamma
0

#4 Har du testat att tärna lite syrligt äpple till den där blandningen? Jättegott! Även fetaost är gott i. Mmmm, börjar dregla bara jag tänker på det…

lena.lindberg68
0

Jag har oxå bytt till finncrisp efter 7 månader med knäckemacka till mellanmål :D

Det blir lite tjatigt med delikatessbröd även om det oxå finns i olika smaker.. :D

SilverEmma
0

#7 Låter gott! Tyvärr tål jag inte äpplen, det kliar i heeeeela munnen! Men ibland är det värt det… Flört Fetaost är liksom gott till allt. Skrattande