Väntan på besked - hur länge?
Den 20e Februari var jag på möte - först sån där gruppinfo och sedan inviduell bedömning.
Fick klartecken för OP, de skulle höra av sig.
har fortfarande inte blivit uppringd och nu har det ju gått en månad.
Är det normalt?
har de glömt mig, eller rent av bestämt sig i efterhand för att jag inte kommer få OPas? Varför säger ingen något och bör jag ta kontakt med dem? Börjar bli nervös..
Beroende på vart ni bor och övriga "saker" så kan det ta tid.Men ring och fråga själv vart ni står på listan.Jag ringde många gånger men så fick jag vänta ett antal månader också.
Det brukar ta tid! De har ju en massa att göra och de här operationerna är nog inte högst upp i prioritet. Men är du orolig, så ring och fråga.
Okej!
Har försökt få tag på någon men läkaren skulle tydligen inte vara där denna veckan. Ringer igen efter påsk tänkte jag.
Jag fick op tid direkt efter gruppmötet och den individuella bedömningen men allt handlar om var du bor. Jag bor i kalmar och de är snabba
Ni behöver inte vänta på läkaren ska finnas till hands. De på avdelningen ser i datorn när tid är planerad osv.Så bara på telefonen igen. Säg bara ditt ärende och att du vill veta vart på oplistan du ligger. 
#5 fast när jag ringde sist fick jag det svaret.. "Läkaren är inte här så ring när han återkommer" oÔ
Säg då bara att du endast vill få svar på vart på listan du ligger.Och envisas dom då med att läkaren inte finns där så säg att det måste väl ändå finnas på datorn som de kan kolla. Var envis, man behöver inte prata med läkaren för att få reda på vart på listan du ligger. Var gång jag ringde så var det sköterskan jag pratade med,aldrig frågan om att läkaren skulle vara till hands.
Här (i Östergötland) är det vårdlotsen man pratar med.
Hur går det? Har du fått något besked än?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
sent svar - men bättre sent än aldrig antar jag ;)
Stod inte med på listan över de som ska OPas innan semestern - får jag ingen återbudstid lär jag ju få vänta tills hösten då.
Bättre på hösten, då infektionsrisken är mindre. På sommaren kan ju värmen ställa till med en hel del elände. Dessutom behöver man dricka mycket mer på sommaren p g a värmen, men som nyopererad kan man inte dricka så mycket. Ytterligare en fördel med op på hösten…