Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett12-presentationer
Läst 1666 ggr
Angel60
0

Ny på denna sajt

Jag gjorde en Gastric Banding 1987, alltså 25 år sedan, (oj vad tiden går).

Har velat tagit bort detta band men fått nobben av läkare, pga att det ser så fint ut och att risken för dödsfall är mycket större när man tar bort det än det var när det sattes dit.

Jag gick ner massor med kilon men eftersom jag fortsatte att äta det jag en gång gick upp i vikt av, så har kilona ökat. Jag fick inte lära mig äta nyttigt, så därför ökade vikten.

Det var lite om mig. Är det någon som undrar något, hör av dig.

Allamej
0

Sök på viktminskning iFokus efter mitt inlägg "Inläggning på torsdag"

Dagens uppdatering, senaste såret, det jag fick på min farbrors begravning, är grönt, en del limegrönt och resten ungefär samma färg som det nyklippta gräset om man lyfter på gräsklipparen.

Men bandet är borta. Valet att göra operationen eller gå med stomipåse ungefär nu var inget svårt val.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Maggan71
0

#Allamej: Letade rätt på tråden du hänvisar till och nu har jag läst den i sin helhet. Sitter på jobbet, men fastnade ändå. Tårögd nu och hittar inte några ord alls egentligen. Vilken FRUKTANSVÄRD berättelse!

Senaste inlägget i tråden var för 2 månader sedan… Har det hänt något sedan dess? Någon liten förbättring? *hoppas*

Fy fan, vad du gått igenom!!!

Själv tillhör jag den lyckliga skaran som inte haft några som helst komplikationer efter op! Gjorde en Gbp november -08.

Tänker på dig… *kramas jätteförsiktigt, men varmt och länge*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Maggan71
0

Ber om ursäkt! Du HADE ju faktiskt uppdaterat IDAG! HÄR! Men, som sagt, jag var helt inne i tråden på "viktminskning.ifokus"… Så rörande historia… Sannolikt kommer jag inte kunna koncentrera mig på jobbet på ett tag nu, tur att jag inte har något besök förrän efter lunch!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Allamej
0

Andas, det som skett med mig är läkarfel och jag ligger i process med att överklaga igen. Den här gången så har jag socialstyrelsens utlåtande där dom säger sig djupt kritiska till hur länge jag fick gå obehandlad utan rätt penicillin

I 90% av fallen måste man ta bort banden. Mitt höll på att skära av min matstrupe. Nu så har jag börjat få så mycket ärrvävnad att det nästan ger samma resultat som operationen i sig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor