Min resa =)
Hejsan allihopa!
I februari var jag hos kirurgen och skulle få bedömt om jag skulle få opas eller inte. Han sa att det inte skulle vara några problem och att jag troligen får tid efter sommaren, tidigast i september.
Förra veckan när jag skulle följa med sambon på ljusbehandling så skulle vi kasta sopor innan. När vi har kommit ut från ytterdörren så kom brevbäraren. Vi tog emot breven och min sambo räckte mig ett kuvert…"Det e till dig" sa han. Jag ser direkt var brevet kommer ifrån och känner en besvikelse inombords för att jag tror att proverna vatt dåliga eller liknande.
MEN det var en kallelse för OPERATION :D den 3 maj smäller det!
I papperna stod det att jag skulle börja på modifast minst 4 veckor innan. och det var precis på dagen då jag fick brevet så det blev en vända till apoteket direkt.
Nu har jag gått på modifast en vecka =) Ni får gärna följa mig i mina med och motgångar på BLOGG =)
Wow, vilken överraskning! Härligt, det är ju snart
. Var ska du opereras (hinner inte kolla bloggen nu!)?
Åh, vad kul! GRATTIS! Jag fick min bedömning i februari och opades 26 mars och har aldrig mått så bra som jag gör nu trots att det gått knappt 3 veckor
Hoppas det blir likadant för dig
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#1 Jag ska opas på Ljungby Lasarett. Jag bor sj lite utanför Malmö så det är en bit att resa =)
#2 Oj det gick undan haha =) Vad kul att höra att du mår så bra!
Tusen tack :D
Så underbart!
Jag ska opas 9 maj så jag har snart gjort halva första flytveckan. Det är så fruktansvärt jobbigt! är hungrig konstant och suget är så enormt!
#4 Dricker du modifast? Isf kan du byta till någon annan sort (Naturdiet, Nutrilett ed) så får du dricka 6 gånger per dag istället för 4.
Jag körde 3-4 påsar Naturdiet på dagarna och en påse modifast på kvällen och var proppmätt hela tiden. Suget efter sött brukar försvinna efter 1a veckan. Lycka till med både flyt och op
/Ingalill
#ja modifast just nu men har naturdiet hemma som jag tänkt ta efter modifasten
Modifasten är ju LCD medan de andra är VLCD så du kan dricka tätare av naturdieten så du slipper hungerkänslan;)
För mig var det perfekt att kombinera dem, så prova dig fram för att få den lösning som passar dig:)
/Ingalill
Modifast innehåller mycket mer kolhydrater så därför skapar den mer hungerkänslor. Så byt om det blir för jobbigt tycker jag också. Annars brukar 3-4 första dagarna vara värst, sedan blir det tvärtom ett uppåttjack!