Shakediet - vilken sort och smak föredrar du?
Spyr på Naturdiets chocklad och nutriletts choklad samt jordgubb smakar minst lika illa.
Finns det de med bättre smak, eller är det jag som är kräsen och får vänja mig vid smaken?
Googlat runt, hittade något som heter Diet Shake! och då man kunde beställa sampels verkade detta intressant.
Hittade även något som heter Nupo, de hade ett startpaket som man kan testa. Lät intressant.
Vet att det är mycket inviduellt, men vad har du testat, och vad tycker du var gott och mindre gott?
Hej!
Jag köpte/åt Modifast som dom säljer på Apoteket, du kan klicka hem ett provpaket helt gratis utan fraktkostnad :
http://www.modifast.se/modifast-lcd-provpaket-p-77-c-131.aspx
Mvh Lena
I mina papper inför op stod det att Modifast var det de rekommenderade i första hand men även Naturdiet, Nutrilett och Allévo var godkändamen då måste man ta fler påsar per dag eftersom det är VLCD.
Jag älskar Naturdiete och Modifast så de kommer jag fortsätta ha som mellis även nu efter op om man ska bort längre stunder. Då kan det vara smidigt att bara skaka ihop en näringsriktig påse:)
Hoppas du hittar nåt som passar dig!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

När jag var till kirurgen på Akademiska så frågade jag om vad man får äta för nåt och det viktigaste är att äta ca 1300 kcal/dag svarade han. Jag undrade lite varför det står modifast i all info och det berodde enligt honom på att när de kollade runt så var det bäst pris på dom. =)
Precis som ingann säger så gäller det att inte äta för lite (VLCD) för då är risken att proverna innan operation visar att man är i lite för dåligt skick. Så sa iaf sköterskan på kirurgen när jag var där.
Själv ska jag äta flytande i 6-7 veckor så jag får väl se vad jag tar. Ska ta hem ett prov från Modifast iaf till att börja med.
/ Grodhulda
http://nupo.com/productinfo/Get-Started/
Smakar båda lika illa, ja, då har jag i alla fall provat och får helt enkelt ta och vänja mig bara :P
#3 1300 kcal? Vi skulle äta 800… fast jag fick aldrig i mig mer än 650;)
Modifast bäst pris? Det är ju jättedyrt ju! ett paket räcker bara i 2 dagar och kostar 145 kr på apoteket;( Naturdieten räckte 5 dagar (25 påsar) och kostar 179 kr på vår butik så det var ett ganska lätt ekonomiskt val för mig.
/Ingalill
Nutrilett o Naturdiet frukt o bär smoothies är det enda jag klarar av. Det är färdiga på tetra. Tips tips ;)
#6 När man ska gå på 4-veckorsdieten inför open så är inte de färdiga smoothisarna, skakerna och barerna tillåtna:)
/Ingalill

Man kan egentligen undra varför…med tanke på att det är själva viktminskningen man vill åt. Visserligen så är det ju viktigt att man får i sig en bra sammansättning. Och skulle ni bara äta 800 kcal så blir det ju inte så mycket utrymme. På lappen från Akademiska i Uppsala stod det att vi ska äta 6 påsar modifast/dag dvs ca 1300 kcal.
Det är verkligen så himla olika med många saker beroende på vilket sjukhus/klinikställe operationen ska ske på.
Det kan onekligen bli lite märkligt om man läser för mycket på nätet också - man ska nog i första hand lyssna på/fråga det ställe man hör till. 
/ Grodhulda
Finns anledningar till olika rekommendationer om näringsintag och hur länge man ska hålla på med måltidsersättning
Dels finns det flera olika form av viktoperationsmetoder, dels kan det vara individuellt hur mycket kaloriintag personen ska äta per dag + hur länge man ska hålla på innan
Somliga får absolut inte äta någonting utöver måltidsersättning medans andra får det, beroende på operationsmetod och individuella förutsättningar
Lyssna på din kirurgmottagning vad som gäller för just dig!
Mvh / Lena