Varför inte terapi istället för GBP?
Det har jag svarat på i ett blogginlägg:
http://lenalindberg.bloggplatsen.se/2012/03/12/7523027-varfor-inte-terapi-istallet-for-gbp/
Tycker jag var ett bra och informativt svar du gav. Har hört många som ifrågasätter oss som GBP opar sig eller liknande opar. Är trött på att många tror det är en genväg,så som skönhets op.Men va fel de har.Och ja, det är en riskfylld op men vad har vi att välja mellan? Att dö av fetma och följdsjukdomar eller att genomgå en riskfylld op som kan ge en livet tillbaka? Mitt svar är givet.En op är ett utmärkt hjälpmedel för oss med problem med fetma osv..Så ett stort plus till dig för svaret!
Jag ser en op som ett stort beslut och inget man bestämmer sig för att göra över natten precis.Varför ifrågasätts en viktopererad? De klagar på att överviktiga kostar pengar med sjukvård osv,men de tänker inte på hur vi mår? Tror de verkligen att man väljer att leva med fetma?
Tack för ditt svar, det värmer!
Jag tror många som inte har problem med fetma tyvärr tror en massa saker om oss, dom lägger på oss massa dåliga karaktärsdrag :(
Såg du förresten kommentaren jag fick i inlägget av "Stina"
Jag saknade "jävlar anamma"
Ska man skratta eller gråta?
Nej, man ska inte ta en massa skit av okunniga och fördomsfulla personer. Här är det massa arbete kvar att göra för att informera och sprida kunskap om viktopererade och fetma..
Kram / Lena
*letar efter "gilla"-knappen*
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
#2 Jo,jag läste hennes inlägg och min första tanke var: Jäkla människa! Men sen tog jag mitt förnuft till fånga
Du ska inte ta åt dig alls av hennes ord.Det är en person som innerst inne är förbaskad för allt jobb hon lagt ned men ändå inte är riktigt nöjd,därför sköljer hon över detta missnöje på en person som är lycklig och glad av sina framgångar.Sen hur man gått tillväga är helt upp till var och en.Så stå på dig och låt ingen få trampa på dig!
# 3 & #4
Tack för pepp!!
Det gäller att försöka stålsätta sig så man svarar på ett artigt och trevligt sätt och inte sjunker ner på deras bottenlåga nivå..
Förhoppningsvis får de som ger elaka kommentarer ett stygn av dåligt samvete då (fast det vet dom väl inte vad det innebär) ;D
Hoppas det var okej att jag kommenterade "Stina"… Hon har antagligen inget liv utan kan lägga ALL sin tid på träning.
Tog jag i för mycket så får du låta bli att publicera det;)
Kram!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det var en kanonkommentar! Huvet på spiken! Tack :)
Kram
Tack:) Hennes kommentar var den dummaste jag nånsin läst tror jag… Inget jävlar anamma??? Hon känner ingen av oss så vad vet hon?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner