Här är jag :D
Är 19 år (20 om ett par månader) och lärarstudent. Bär på ca 60 kilo för mkt och har bokat tid hos min VC för att få remiss om att eventuellt göra en GBP.
Det var min kära mor som gav mig iden då hon vet hur dåligt jag mår över min vikt och hur svårt jag har att gå ner. Spenderar mesta av min tid hemma i min lgh med min katt och jourkatt. Lider av social fobi bl.a. och har 46 i BMI
bra gjort
Välkommen hit och lycka till
Hej och välkommen!!
Visst är det skönt att ta det där första steget? Bara där kändes det som att någonting lättade, tyckte iaf jag!
Berätta gärna mer om vad som händer under resans gång!!
Kram och lycka till!
Hej och välkommen!
Hoppas du ska trivas.
och lycka till!
Alma
Välkommen hit och lycka till med din viktresa!
Hoppas det går bra för dig! vill själv operera mig men vet inte hur mkt det kommer att kosta :-(

#6 kan du inte få det beviljat via landstinget?
Ja, jag tänkte på samma sak? Har du provat att få det beviljat genom landstinget?
Var hos världens trevligaste läkare idag och det var inga krusiduller utan hon skickar en remis. Inga väntetider har de heller
Hon var jättepositiv till GBP.. Jag fick lova att komma tillbaka och visa upp mig sen sa hon hihi Hon var rena drömläkaren och man blev glad bara man såg henne^^

Vad härligt att få träffa en sån läkare! Jag har inte diskuterat det här med min läkare ännu. Går och drar på det lite… är riktigt nervös för att bli ifrågasatt faktiskt
.
#10 Det var jag också, hade gjort en lång lista i skallen med saker som gjorde att jag behövde få en remiss och som jag hade tänkt ta upp för att övertyga men det behövdes inte
Men trots att hon var så bra så gjorde hon en liten miss (och jag var alldeles för omtumlad så det försvann från min skalle också hihi) så nu efter jul får jag ringa dit igen för hon glömde ta vikt och längd vilket måste vara med på remissen.
Välkommen! Hoppas du får en lika härlig viktresa som jag fått! Min resa började för två år sedan, då jag sökte remiss till gbp. Vägde då 122 kg till mina 163 cm. Idag väger jag 68. Jag kan äta och dricka gott, utan att känna ångest. Jag kan göra saker som jag inte ens kunde drömma om förut, som t ex springa, ha tajta kläder, rida mm. Jag mår så bra!!! Lycka till med din resa, så du får må lika gott som jag!
Fick ett tjockt kuvert idag med posten där det stod att jag skulle till kirurgen och dietisten den 8/3
happy!

stort grattis