Hur mycket gick ni ner?
Eftersom jag har pcos och svårare för att gå ner i vikt sitter jag nu o tänker på att tänk om jag inte lyckas gå ner. Har 2 kilo kvar att gå ner så ja jag vet jag e konstig 
Hur mycket gick ni ner under er flytperiod innan op? Eller hur mycket har ni gått ner än så länge om ni precis som jag är inne i flytperioden?
Motionera ni mycket då? Typ promenader eller annan träning?

Haha, så fel det blev! Svarade på ett inlägg som var borttaget
.
Haha ja ibland missar man sånt 
Jag tappade 8 kg under flytet. Sedan den dagen då jag bestämde mig för op (för över två år sedan) har jag tappat sammanlagt 54 kg! Trodde aldrig jag skulle klara det eller att det skulle vara så pass lätt, då jag har pcos. Men allt har gått förvånansvärt bra! En "biverkan" av viktnedgången är att mensen blivit näst intill regelbunden.
Har tappat fyra kilo nu i början av flytet lite mer än en vecka har gått. Har med pcos så hur lyckades du med det? Haha ja vilken biverkning asså :) Har din pcos ändrats nu efter op?
Jag har inte tagit några prover för att se om de visar ändringar på hormonvärdena och har inte märkt några större ändringar själv. Bara att mensen kommer med 28-31 dagars mellanrum, i stället för 14-122 dagars mellanrum. Jag är lika luden både här och där som förr och får finnar titt som tätt. Preventivmedel använder vi inte sedan några månader tillbaka, men änn så länge har jag inte blivit gravid. Men vi "jobbar" inte för det heller. Det får bli om det blir… Blir det inget, så är det ok. Jag har vant mig vid, och accepterat, tanken att jag inte kommer att få fler barn.
Nu när du bestämt dig för att göra den här vikt-resan, så försök motionera så mycket som möjligt. Det hjälper dig på flera olika sätt. Motionerar du, får du starkare muskler. Starkare muskler gör av med mer energi. När det går åt mer energi går viktminskningen lättare. Motionen hjälper också till med att göra kroppen fastare och minskar på hänget. Du blir kanske inte av med all häng med hjälp av motion, men du blir i alla fall snyggare med motion än utan! Det kan kännas jobbigt och motigt med motion i början, men du kommer att märka hur kul det blir med tiden då du märker hur det blir lättare och lättare. Försök hitta en motionsform du gillar och testa olika tills du hittar något som är kul. Då är det större chans att du inte slutar med motionen efter en tid. Men viktigare sorts motion är vardagsmotionen. Tex: ställ bilen längst bort på storköpsparkeringen, så du får gå lite extra. Gå i trappor i stället för att ta hiss. Hoppa av från bussen ett par hållplatser för tidigt. Gå eller cykla i stället för att ta bilen när du ska förflytta dig en liten bit. Det finns en massa man kan göra för att få lite extra motion varje dag. Och bara 15 minuters extra motion varje dag ger otroligt mycket i längden!!!
Okej men skönt att mensen kommit igång mer. Har ju ingen mens alls och har inte haft på många år. Ja det där med luden o finar får man väl stå ut med. Ja man kommer väl till en punkt där man accepterar mer eller mindre att det kanske inte blir fler barn men man lever på hoppet.
Ja motion är a och o för att må bra tror jag. Är hos sjukgymnasten 2 gånger per vecka och cyklar intervall (3 min lättare och 3 min tungt om vartannat) i 30 min och sen en del övningar. Har förmodligen psoriasis artrit och minisken i vänster knä är förstörd, kombination övervikt och tungt jobb var ingen hit uppenbarligen. Har även en hund så är ute på promenader med honom var dag. O innan jag fick veta att jag ev har psoriasis artrit var jag på gymmet var dag, en dag med konditionsträning och en dag med vikter och om igen. Men detta är tydligen inte bra om man har psoriasis artrit så min sjukgymnast bad mig vänta med gymmet tills utredningen hos reumatologen är klar. Dock är jag uppsatt på vattengympa i varmvatten bassäng så jag hoppas där finns en plats till mig i slutet av februari. Jag gillar att motionera men all min värk sätter stop för det. Har haft mycket värk och läkarna har försökt hitta varför i 6 års tid nu och kunde inte besluta om det var fibromylagi och /eller reumatism. Så nu hoppas jag på en diagnos så jag kan hitta rätt motion utefter det. Ja vardagsmotionen är viktig och imorgon blir det till att laga punkan på min cykel och sen blir det lite mer motion nu nä'r jag börjar plugga till socionom och allt springande till o från bussar och tåg och allt annat. Tack för alla tips.