Inget mer ätande innan op.
Ja inte av "vanlig" mat iaf. Har nu idag gått över till att dricka enbart natrudiet fram till min op den 7 februari. Har två kilo kvar att gå ner till den vikt min läkare satte. Så det ser jag verkligen inte som ett problem men däremot mitt stora sockersug och sug efter mat. Har ju fått bullimi men kämpat på och det är inget som störr längre då jag inte kräker upp något mer sen snart ett halvår tillbaka. Men dock har jag ju matmissbruk i form av tröstätande ja egentligen mat vid alla känslor, glad, ledsen, arg, nere ja en del kanske känner igen sig? Hur har ni gjort för att arbeta med er själva och detta? Några tips och ideér?
Detta är något jag måste kämpa med även efter op såklart men som sagt så börjar det redan nu. Har ju startat med det redan för någon månad sen och slutat med att äta mat till tvn på kvällen. Men när man umgås med vänner så e det mat som lagas o något gott med. Dåliga vanor att bli av med.
Sen undrar jag e det någon mer som tappat lite hår när ni varit inne i er period med enbart dricka innan op? Blir ju så fruktansvärt trött med.
Men skam den som ger sig, tur man e envis till tusen och jag vet att jag fixar detta men tips och ideér från andra i samma sits är alltid bra 

Jag åt/drack bara soppor i 4 månader för ett antal år sedan. Det var jobbigt i 3-4 dagar i början, men sedan blev jag väldigt pigg och uppåt! För vissa tar anpassningen längre tid, men håll ut är mitt tips. Det är värt det
. Jag tappade också hår under denna period, men det började nog inte förrän efter ett par månader (tror jag).
Har ju druckit naturdiet dem flesta av mina måltider i 2 veckors tid nu och sen ätit lite middag och ibland kanske en liten frukost med dotterna och sambon men nu e det som sagt bara naturdiet som gäller o ja jag kommer stå ut 
Måste bara komma in o att verkligen äta 7 påsar natrudiet om dagen, är ju en massa enligt mig 

Ska man verkligen ha 7 påsar? Ja, det är väldigt många. Jag åt Cambridgekuren och skulle bara ha tre påsar om dagen. Det var ett jättebra sätt för mig att ställa om till att inte tänka på mat (eller något att stoppa i munnen…) i alla möjliga situationer. Där blir ju 7 påsar nästan en ännu större fixering!
När jag av ekonomiska skäl har använt mig av Nutrilett, som man ska ha 5 påsar av, så har jag hällt ut 10 påsar i en glassburk och ätit det i tre mål om dagen i två dagar istället. Bara man kommer ihåg att dricka ordentligt mellan påsarna så är det mycket bättre tycker jag!
Ja stod så o jag undrar hur jag ska lyckas få i mig 7 påsar men ja bara o dricka o se glad ut typ. 
Ja dte där med o dricka en massa mellan påsarna måste jag verkligen tänka på. Är dålig på att dricka annars med. Så ska sätta in en flaska med 2 liter vatten i kylen och ta av den så ser jag ju om jag får i mig vatten. Risken för förstoppning finns ju o minskar ju mer man dricker. Sen läste jag att man ska dricka mycket vatten med för att inte samla på sig så mycket vatten i kroppen. Både det och förstoppning kan ju göra att kilona inte trillar av som dem ska.

Jag har halvlitersflaskor i kylen och en ska gå åt mellan varje påse. Minst (fast inte när du kör sju påsar förstås)!. De är lätta att ha med sig och lätta att "smutta" ur t ex vid datorn!
Ohh tack för tipset ska göra så med :)
Bra tips!!! 
Jag tänker hela tiden på mat hur ska man få bort dem tankarna liksom. Får i mig ca 560 kalorer per dag ibland lite mindre. O just idag e det tvärstopp får bara i mig enbart 3 påsar och massor med vatten. Har ni med haftd et så i början av er flytperiod och när försvann det?
Ska skrivas in i morgon och min flytperiod börjar nog imorgon… Man får tänka att det är en kort period i ens eget liv. Men det är ju lättare sagt än gjort tyvärr. Håll ut EMMA :) kram Bella
Ohh va skoj att du ska skrivas in imorgon gumman :D Gud vad jag önskar att du med skulle op den 7 februari. Så roligt vi hade haft i rummet och så mycket snack :P Ring gärna o berätta hur det gått på inskrvningen. Ja jag håller ut och tycker det går lättare. Mår lite illa dock så fick bara i mig 3 påsar igår kunde inte mer o var inte hungrig alls. Kram
Håller med #9 Berthagenn det är en kort period i ens liv och det säger jag med facit i hand då mina flyt och pure veckor är över. Lycka till Berthagenn!
Sen funderar jag. Vi får säkert olika direktiv vart vi en gör vår operation. Men jag fick höra att vi skulle ha i oss 880 kcl. per dag. Av Modifast, Allévo eller nultrilett,
Är det så mycket i naturdieten? För det var inget alternativ för oss på SÖS i stockholm.
Det är också bara för en kort tid vi avstår från att äta. Tiden går fort när man väl är inne idet. man tar en dag i taget.
Lycka till
5 påsar ska enlig naturdiet räcka nu, innan var det 7. Dessa 5 påsar ger totalt 560 kalorier om dagen. Det var ok med naturdiet men dem rekommenderar först modifast eller nutrilet men eftersom jag är laktosintolerans och inte kan dricka något annat än naturdiet fick det bli den. Skillnaden är tydligen att natrudiet saknar en sak som dem andra tvår har, vad sa dem aldrig. Men jag tar vitaminer var dag nu med för säkerhets skull :)
Läkaren sa 800 kalorier till mig men tydligen är det mycket olika. En del behöver bara dricka i två veckor, andra kan äta upp till 800 kcl om dem hellre vill det om dem inte tar fet mat och kolhydrater men kyckling och en lätt sallad. Man blir lite smått förvirrad ibland :)
"Tjuvvägde" mig idag fast jag vägde mig i fredags men idag är en sådan dag då jag är hungrig och fruktansvärt sugen på mat så det svider i magen. O så klart fick jag för mig att ahh det hjälper ju inget jag går ju inte ner iaf men visst hade jag det ett kilo till och är nu nere på den vikt jag hade som krav innan op