Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1474 ggr
berthagenn
0

Dumpning? Era erfarenheter efter op?

Hur länge efter op har ni haft besvär med dumpning? Detta skrämmer mig och är mycket vetgirig kring detta. Har det "försvunnit" efter ett tag efter op? Är rädd att "få detta" på jobbet(jobbar i kontorslandskap). Berättade ni för kollegor om ev. "anfall"? Berätta' hur tacklar ni detta?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Dumpning är ju något man får när man tex ätit för fort, för mycket eller helt fel (socker/ fett)  Har man ett sunt matintag är det inget att oroa sig för. Sen ibland blir det fel, som när jag åt en fullkornsknäckemacka med julost….funkade inte för mig där. Men man lär sig vart sina gränser går, vad man kan äta och inte äta. Vad jag vet är dumpning inget som går över, utan kroppens sätt att reagera. Ät sunt och lagom mängd så kommer detta inte vara ett problem för dig

En del av mina kollegor vet jag opererats, dock har jag aldrig "dumpat" rejält på jobbet. ibland kan jag få en lättare dumpning, dvs jag blir varm och lite svettig, men det är ju inget de reagerar på. Man kan bli väldigt trött nån halvtimme men sen har det för mig alltid gått över. Fast slarvar man och inte tänkrer på vad man stoppar i sig…kan det ju bli jobbigare, illamående och så.

Du kommer snart "lära" dig var din gräns går ifall du vill fika med kollegorna och kanske ta en halv bulle