Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1502 ggr
TantAlma
0

Omgivningens funderingar

Hej!

I samband med att gick och funderade på operationen som jag nu genomfört, fick jag höra en sak som jag fortfarande funderat på.

"Hoppas du inte går ner för mycket. "

Personen som sa det hade en person i sin bekantskap som enligt denne gått ner väldigt mycket efter en operation.

Kan man verkligen gå ner för mycket?

Nu är det inget jag oroar mig för men det får mig att tänka efter.

Vad väcker frasen för tankar i er?

Alma

lena.lindberg68
0

Hej!

Det finns ju dom som verkligen rasar i vikt efter operationen, skulle tro att personen som sa det till dig syftade på dom som rasar..

Ex = Person X rasade 40 kg på 2 månader, det är naturligtvis inte önskvärt, då personen inte hänger med vare sig i kropp eller själ..

Person X har fortsatt gå ner lite i vikt trots att denne uppnått önkvärd målvikt..

// Lena

Karmatarerskanise
0

Min väninna har gått ner till undervikt nu och fortsätter gå ner. Så ja det kan hända.

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, helt ovanligt är det inte. Det finns de som inte slutar att gå ner i vikt. jag vet en tjej som går hos dietist en gång i veckan för att få hjälp att behålla de förhållandevis få kilona hon har kvar. Hon började med ett BMI på 41 och har idag, 4 år senare ett BMI på 17…

lena.lindberg68
0

Som svar till ovanstående:

Det låter inte bra :( undervikt eftersträvar man inte..

Det var ingenting som läkarna eller dietisten nämnde nått om så det måste verkligen vara ovanligt !?

Det läkarna informerade om innan operation var att dom flesta inte går ner hela sin övervikt, dom flesta sett ur ett 5 års perspektiv landar på 75 % nedgång av sin övervikt..

lenalindberg.bloggplatsen.se

[AnnikaOhlsson]
0

Jag fick liksom du veta av läkarna att det är vanligt med ca 75% av övervikten. Men även att det var vanligt att viktnedgången inte stannade.

De var otroligt noga med att berätta alla kända bieffekter, både vanliga och mindre vanliga…