8år (GBP 29 Sept 2003)
Hej
Finns på iFokus sedan många år. :)
Är också viktopererad sedan många år. Är även admin på ett forum för viktoperationer.
JAg har gjort en GBP min sambo har gjort en sleeve
Jag har gjort bröstlyft/förminskning samt bukplastik.
Frågor på det? :)
Hälsningar
Lovisa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej och Välkommen!!
Jag känner igen dig och finns med som medlem på ditt forum :-) det var ett stort stöd för mig under min egen operation.
Om du vill så får du väldigt gärna berätta mer!
Du har vart opererad så länge! hur har det gått? hur har resan varit?

Hej!
Jag är nyfiken på bukplastiken.. har hört att den ska vara jobbigare än magoperationen. Hur upplevde du den?
Och jag har hört att bröstlyften skall vara det jobbigaste.. :-)
Vill du berätta dina upplevelser?
Hej igen
ledsen att svar tar så lång tid. är inte här dagligen
jag upplevede bukplastiken värst. bröstförminskningen var lätt, enda som var svårt var att inte ta upp armarna över axelhöjd :)
forumet som jag finns på heter viktop.se men jag är inte där dagligen längre heller.
Jag jobbar nog för mycket :)
Du har vart opererad så länge! hur har det gått? hur har resan varit?
enkel fråga som egentligen kräver ett långt svar. :)
På det stora hela har min resa varit smärtfri. har järnbrist och tar B12 injektioner varje månad. som många andra har jag gått upp lite och jag väger 10kg över min önskvärda vikt. Min sambo som jag träffade när jag varit opererad i 1 år är sedan 2-3 år också opererad med metoden sleeve. Det fungerar fint, vi blir hungriga sammtidigt så vi äter alltid tillsamans såvida vi inte är iväg på varsitt håll.
Bifogar en bild från i somras på oss :) Vi var på 70 årsfest i österrike
Lovisa
Hej en liten fundering, fick du dessa operationer via landstinget eller fick du stå för dem själv?
Precis samma fråga som jag tänkte ställa Daisy-Moa-Elsa! :-)
Jag har betalat min Gastric bypass själv, opererades på sophiahemmet.
Min bukplastik betalade jag också själv trots att så mycket som 3 kg häng togs bort.
Min bröstreduktion betalade landstinget halland vilket jag är tacksam för. Totalt 1400g bröstvävnad togs bort. Jag hade alltså mycket stor byst trots att jag hade BMI 26 vid operationstillfället.
# 8 En liten fråga gjorde du bröstreduktionen efter bukplastiken?