Hur stor är risken att man dör?
Hur stor är risken att man dör när man opererar sig? är orolig över detta..
Risken finns ju alltid! Det gör den ju oavsett ingrepp du gör. Jagvar själv jätteorolig för detta och hade förberett inför min död. Men det gick bra!
Men jag förstår verkligen din oro!!
Hej!
Statistiken säger att 1-2 personer på 1000 opererade dör i sviterna av operationen
MEN väg det mot riskerna att inte operera sig och dö i sviterna av fetmarelaterade sjukdomar som cancer, hjärtinfarkt, diabetes.. / Lena
Jag blev GBP opererad för lite drygt 8 veckor sen, visst dök tanken upp i mitt huvud oxå om döden-döden.., men tänkte å andra sidan att vi bor i Sverige med tillgång till fantastiskt suverän sjukvård där man kollar upp allt i minska detalj före operation..
Skulle det finnas minsta tvivel från läkarnas sida så skulle dom avråda eller helt enkelt inte gå med på operation..
Anledningen till att viktoperationer ökar är ju därför att dom ser en ökad livlängd och livskvalitet för oss viktopererade :)
Styrkekram :)
Kika gärna in på min sida, bloggar om min viktresa

Jag var en av dom som nätt o jämt överlevde.. fick s k öppen operation i stället för GBP, det gick inte att genomföra. Med läckage och infektioner till följd. Låg på intensiven i 2 omgångar. Visst finns det risker.. Men jag fick också bra vård och övervakning..
Ett men har jag från denna op idag, är blind i ena ögat pga candida-infektion i samband med operationen, som sedan gick i ögonen. Såklart finns det risker med alla operationer, men de flesta är rutin för kirurgerna och går faktiskt bra!