Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett14-efter-operation
Läst 2243 ggr
lena.lindberg68
0

Drygt 5 veckor efter GBP

Vill dela med mig av min erfarenhet efter operationen.

Drygt 5 veckor har gått sedan min Gastric Bypass operation 111005 och jag mår fantastiskt bra!!

Jag har gått från BMI 40 till BMI 34, från start med flytet den 17:e augusti till dags dato, jag har gått ner 17,6 kg !!

Jag har fått ett helt nytt liv, hör ofta från andra viktopererade att det här är det bästa dom gjort, och jag kan bara instämma i kören !!

Förutom några ätmissar =

1. Ätit för fort = svettig & dumpning
  2. Ätit för stor portion = ont i magen & spytt
  3. Ätit nått som är för sött = illamående & dumpning

så har det funkat väldigt bra, måste tänka på att inte upprepa ovanstående missar bara, man lär sig av misstagen..

Har börjat motionera lite mer, promenader och simning står på schemat nu på min fritid, och jag känner mig så otroligt mycket piggare !!

Kika gärna in på min blogg =

lenalindberg.bloggplatsen.se

[AnnikaOhlsson]
0

Grattis!

Visst är det helt underbart!!

Jag känner igen mig i allt du skriver. Men det där med att äta för fort och för mycket osv, det verkar vara nåt som är svårt att vänja sig av med.

Jag kan om jag är riktigt töstig klunka i mig ett glas vatten utan att tänka mig för. och jag får SÅ ont i magen. Det värsta är när det händer på gymmet. Men det verkar som att jag aldrig lär mig, fast jag vet!!!

Fast som en sa… Du har vart opererad i ett halvår, men opoererad i ett helt liv… Så visst, det är väl så att gamla takter sitter i!

Lycka till med fortsättningen!

Kram