Hur har det gått med er hud?
Många frågor som surrar och egentligen tycker jag att det är viktigare för mig att gå ner i vikt än att se perfekt ut med stram hud. Helt klart. Men jag undrar ändå lite vad jag borde vara beredd på om jag får en OP.
Jag har förstått att man kan få operera bort överskottshud på buken om man har rejält häng. Det vill säga om det finns risk att det blir infektioner, svamp, eksem osv. Men inte på lår, armar, bröst osv.
Men lite drar väl huden ihop sig ändå av sig själv. Det kan ta något år tyckte jag att jag läste. Hur har det gått för er som varit opererade ett tag o gått ner mycket?
Jag är 170 cm lång och väger nästan 113kg. Mitt midjemått är 100 och jag har rejält stora armar o ben :( Jag är 30 år gammal "bara" om det spelar någon roll. Fick barn för snart 9 år sen men slapp undan stora bristningar o fick ok mage efteråt. Min stora övervikt kom nu de senare åren.
Finns det någon chans att man skulle kunna se någorlunda ok ut efter några år om jag blir op:ad? Det skiljer sig så klart väldigt mycket från person till person och hur många kilo man går ner o hur fort.
Hade varit trevligt om man kunde ha på sig ett linne en varm sommardag utan att må allt för illa av sig själv liksom. Nu pinar jag mig igenom somrarna i långärmat o byxor. :P
Jag har ännu inte gjort någon hudoperation efterosm jag inte är "klar" ännu.
Jag har gått ner 53 kilo i dagsläget och visst har allt på mig blivit lite häningare, speciellt brösten som blivit längre… :-) men annars har huden hängt med ganska bra. Det är ju annars inte så konstigt att huden inte hänger med när man rasar mycket i vikt på kort tid.
Jag har hört någonstans att ett år efter "man är färdig" så ser man slutresultatet. Det tar alltså ett år för huden att dra ihop sig så mycket den kan.
Hoppas det finns någon härinne som gjort en hudreduceringsoperation som kan berätta mer…
Ok!