Kan du äta "allt"?
Jag har nu provat att äta "det mesta" och visst dumpar jag på en del saker, men inte så ofta. Dessutom är det ofta så att jag dumpar på olika produkter, ena dagen äter jag det utan problem, nästa dag går det inte.
Det enda jag kan säga som jag tycker är besvärligt att äta är kött. Köttfärs och sånt går bra… Sammansatt kött som hamburgare och liknande funkar utmärkt! Men en hel köttbit är svårt, jag tuggar och tuggar och tuggar… men nä! Det funkar liksom inte!
Igår åt jag t o m en liten bit pizza! Det var urgott, men vågade bara ta en bit på ca 5x5 cm för jag var rädd för att det var för fett.

Kött funkar inte för mig heller. Och en del helt vanliga rätter, som t.ex ris.. varför vet jag inte, men det funkar inte för mig. Apelsin.. för "svårtuggat", risken finns att jag sväljer för stora bitar om jag inte koncentrerar mig till 100% på maten jag äter, och vem kan det om man har sällskap till bords?
Men det är lättare att räkna allt som faktiskt går, som godis, inga problem..
Oftast blir det dock soppa för mig, dels för att det ör enkelt att bara värma, dels är det ju gott också.. tänk ärtsoppa med en knäckebrödsbit med ost på..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan inte äta en smörgås och dricka mjölk till, då mår jag så tokilla och får kräkkänslor. Smörgås med kaffe med mjölk i går bra men inte ren mjölk till. Kan dricka mjölk för sig, det är den kombinationen som är tvärkörd för mig, inget jag gråter över dock 
Jag älskar mjöolk, men jag har inte vågat mig på det ännu. Vet faktiskt inte varför? Hmmm…ska nog försöka ta ett glas i kväll och se vad som händer?

Intressant att höra om olika upplevelser.
Jag har svårt för köttfärs som färsbiff, hamburgare, ren köttfärsröra..Men om jag tar köttfärssås med grönsaker och majs eller nåt funkar det med lite..annars mår jag så illa av det.
Korv mår jag jätteilla a..
Men "ren" mat funkar bra som kycklingfilé, kött i alla former och fisk.
Men illa är att jag mår illa av pålägg som skinka, salami, hamburgerkött mm..vet inte om det är mycket salt i som gör det.
De där malda mamma scanköttbullarna som jag hatade förr funkar jättebra (tar dem på ikea, barnportionen)
Mycket omvänt är det…..mot förr!!
Tips till alla..jag har köpt "Soyu Hampafrön" på en ekologisk butik. Det innehåller visst ett bra och fullvärdigt protein från hampan och du kan berika maten med den. I filen eller så. 1 tsk per dag. Jaghar svårt att få i mig rätt mängd mat och protein och jag mår bättre när jag berikar!
Och ägg…..uuuuäääääähhhhh…. funkar bara om jag tar stekt eller kokt äggula på mackan…Skumt!!!

Tack för tipset med hampafröna! Jah har också svårt att få i mig all protein jag skall!
Ps..En hårologi butik (frisörer med speciella produkter) har ett jättebra proteinpulver som är högklassigt och smakar nada och enkelt att blanda i maten. Jag varvar det med hampa. Detta pulver strör jag tilloch med lite på mackan under osten.. :-)
Dyrt men jättedrygt för oss opáde
Hårologibutik? Aldrig hört talas om nåt sånt? Det finns nog ingen i min lilla avkrok av världen! :-) Men jag skall defenitivt kolla upp det!
Jo..det är alltså en frisörsalong som har deras grejor menade jag..annars googla för många har nätshop också..
Den innehåller jättebra protein på vassle och deras produkter tas bra upp av kroppen om jag förstått det hela rätt..Jag har forskat massor om bra-saker efter op då jag var så dålig…
OK…Hårologi är alltså ett märke?

Googlade lite om det, det är tydligen en sorts "vetenskap". kolla t.ex
www.haralogi.se, det tycks finnas en del förklaringar och webshop..
det finns säkert flera sidor också

www.harologi.se är rätt webadress!

alltså, jag lyckas skriva fel… www.harologi.se, nu måste det ändå ha blivit korrekt..
Tack millam!
Kollade lite snabbt nu! Ska kolla bättre sen.
Jag har jätte svårt att dricka..Får inte i mej tillräkligt med vätska.
Läsk e helkört likaså bubbelvatten kolsyran gör att jag mår jätte dåligt.
Lever i största delen på vätske ersättning..
Någon som har samma eller nått bra tipps???
gjorde operationen för snart ett år sedan.
Jag har också jättesvårt för vanligt vatten, det enda stället jag kan dricka det på är på gymmet… :-)
Däremot har jag fattat tycke för Loka. Jag har inga problem att dricka bubbel, så länge det inte inte är kylskåpskallt. men rumstempererad Loka…. Åh vad gott!
Så jag dricker 3-4 flaskor om dagen. Blivit storkonsument, men det är det verkligen värt!!
Jag kan äta det mesta i små mängder. Men äter jag lite för mycket mår jag illa. Det jag har svårast för att äta är korv med bröd, pizza och vit bröd. Men de är ju inget jag saknar… Grovt bröd går bra men då ska det vara RIKTIGT grovt.
Loka älskar jag att dricka, men har lite svårt att få i mig tillräckligt med vätska varje dag. Vatten från kranen går att få i mig, men bara någon klunk då och då. Söta drycker vill jag inte ha. Har försökt få i mig tranbärsdricka för att motverka urinvägsinfektion, men då får jag ont i tänderna. Det är för att jag inte klarar av att dricka tranbärsdrickan på en gång, utan smuttar lite under en längre tid och då fräter det på tänderna.
Man kan fråga sig varför vanligt kranvatten är så himla svårt att dricka?? Vet många som sagt detta. Jag drack massor vatten varje dag innan open.
Ja, varför är det så svårt att dricka kranvatten? Jag drack 2-3 liter kranvatten varje dag före operationen. Visst, jag kunde häva i mig 0,5 liter på en gång, och det går ju inte nu. Men jag gillar inte dricka kranvatten längre. Över huvudtaget måste jag tvinga mig att dricka så jag får vätska i mig. Gör jag inte det, så svarar kroppen med sveda i urinröret och urinvägsinfektion. Har aldrig haft så mycket besvär med det som nu, fast jag även förut kunde ha problem någon gång /år.
Oj…vad många som inte kan dricka kranvatten, inser mig lyckligt lottad som inte har några problem alls med det. Sen att det bara blir en 3 klunkar åt gången men har en liten petflaska bredvid mig hela dagen som jag dricker ur 1-2 ggr per dag.

Samma här, kranvatten är det enda jag dricker, nästan!
same here. Jag kan inte dricka kolsyrat alls. blir uppsvullen och får ont
Dricker endast kranvatten men får kämpa med det då jag inte tycker jag hinner emellan måltiderna. Detta trots att det är 2,5 år sedan op!!
Däremot märks det genast på vikten om jag inte dricker tillräckligt….det blir plus på vågen…
Väger mig fortfarande en gång i veckan för att ha koll