Denna hemska träningsvärk!!
Aaaaaaj! När jag går gör det ont, när jag står gör det ont, när jag reser mig upp gör det ont och för att inte tala om när jag sätter mig ner vad ont det gör!!
"Alla" träningsfreak säger att det är så himla sköööönt att ha träningsvärk. Det är så gott… Jaha! Tala om för mig hur detta kan vara skönt?? Det gör ju bara ont!
Det ger ju resultat, därför kämpar jag på, och dessutom är det kul! Men….varför ska det göra så ont!?
Har du jätteont, så har du nog tagit i för mycket. Försök hitta en lagom dos som ger så där lagom träningsvärk. Öka sakta och försiktigt. Annars orkar du inte fortsätta i längden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nja, saken är nog snarare den att jag är enormt otränad… Men känner att det lättar för varje dag…
Jag har satsat ganska mycket på kndition på gymmet, men känner qatt det är dags för lite styrka med….
Skönt att det känns lättare för varje dag. När du tränat ett tag kommer du att märka att träningsvärken verkligen kan vara "skön".
Det jag tycker är absolut skönast med gymmet, är att få sätta sig i bastun efteråt. Där kan man sitta och verkligen njuta av musklernas avslappning efter ett hårt pass på gymmet. Värmen gör verkligen underverk med trötta muskler.
Jag har en vän som precis börjat gå på gymmet tillsammans med mig. Hon hade fruktansvärt ont av träningsvärk i förra veckan. Hon trodde först att det var för gymmet, men kom på sedan att hon hade ju varit ute i trädgården och jobbat rätt flitigt. Där tränar man utan att tänka på det!