Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 2432 ggr
laganponny
2011-09-20 15:32
0

Tips!

Skulle vilja få tips på hur jag ska lyckas gå ner mina kilon innan op…

Vad gjorde du??

Även på lite flytande föda när det är dags för dom två sista tuffa veckorna!

[AnnikaOhlsson]
2011-09-21 07:28
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag gick och simmade varje morgon innan jobbet. + att jag gick på strikt Modifastdiet. Åt absolut ingenting annat än Modifast! Sista veckan tog jag 2 koppar buljong och jösses vad gott det var… :-)

Jag blev tipsad om det från kirurgen som opade mig då jag hade stora besvär med illamående  sista veckan. Salt gör gott mot det.

Hur mycket skall du gå ner? När skall du opas och svart skall du opas? är det GBP du skall göra?

Lycka till!

laganponny
2011-09-21 21:18
0

Har inte fått något op datum än mer än att det är i november/december. 6 kilo. Ett kilo har jag gått ner..

Jag ska göra en GBP på norrtälje sjukhus.

Problemet för mig att jag mår så fruktansvärt illa när jag dricker dessa bantnings drycker..

En dag ser ungefär ut så här nu..

Morgon: Havregryndgröt med rivet äpple eller ett knäckebröd med keso och ett ägg.

mellanmål: Frukt

Lunch: Naturdiet dryck

mellanmål frukt

middag: hemlagad egen middag med en god sallad. kan variera i mat..

kväll: En kopp te med en frukt eller en knäckemacka. ibland en naturdiet bars.

Varierar beroende å¨hur jag jobbar men ungefär så här började jag efter vetskapen om op inom 3 månader. Sköterskan gav mig rådet att äta så och sen ta bort middagen med när det började närma sig.

Det verkar hjälpa mig men är så rädd att inte gå ner alla kilona till dagen D

[AnnikaOhlsson]
2011-09-21 22:05
0

Ok. Det låter ju som en ganska bra diet. Kontakta din sköterska och rådfråga henne mer. Men du har alltså 5 kg att gå er på 1-2 månader? Då bör ju detta funka. Sen är det olika sjukhus och vad de har för krav. Det var stenhårt med flytande diet på Bariatric där jag blev opad. Sen var det en lite psykisk grej för mig. Skulle de koppla bort magsäcken så ville jag att den skulle vara tom…. :-) Kör på som du gör och om du märker att du inte kommer klara det. Kontakta sköterskan igen! Det kommer dessutom gå hur bra som helst! Lycka till och kram på dig!

laganponny
2011-09-22 07:13
0

Tack! De två sista veckorna ska jag endast äta flytande.

gummimamma
2011-09-26 22:57
0

Du ska se att det kommer att gå bra! Är man tillräckligt bestämd på att det är detta som gäller nu, så övervinner man obehaget med flytet. Det är ju bara en kort period, inte resten av livet. Tänk vad fin du kommer att bli!