Hur mycket kostar en operation ?
Har gått runt på nätet och sett olika priser.
Vilken klinik rekommenderar ni ?
Eftersom det inte är några hormonrubbningar o s v utan
övervikt efter 4 graviditeter så kan det ju inte gå via sjuk-
vården
Vad rekommenderar ni ? Bor i Östergötland men resor är
inget problem.
ingen aning….gick via vårdcentralen (remiss) och fick operationen genom landstinget.
Lycka till!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det behövs inte vara en hormonrubbning eller sjukdom som ligger bakom en landstingsbetald operation. Det är hur högt bmi du har!
Jag kan med mycket, mycket varm hand rekomendera Bariatric Center i Lund, det finns även i Stockholm (Sofiahemmet). Vad en OP går på exakt vet jag inte, men jag har hört allt mellan 105.000 - 125.000.
Lycka till i ditt sökande!
Tack Hyacinta ! Ska leta upp deras sida.
Oj, det är mycket pengar men jag har ju själv skapat mitt
höga BMI så det är väl bara att acceptera 
Tack också för ett trevligt forum !
Får jag fråga hur högt BMI du har?
Tack för att du gillar forumet! Det värmer! :-)
Cavalio i samarbete med Ersta sjukhus tog i januari 2009 130.700 kr för en operation. Det är bara att kontakta dem för pris så skickar de.
Tänk på att med ett BMI över 40 så får du operationen genom landstingets försorg. I vissa landsting över 35.
Så jag tycker att du ska kontakta vårdcentralen
Men känner ändå att jag inte vill "besvära" Landstinget då de
har nog med problem som grundar sig på sjukdom.
Det känns liksom bättre att söka privat….
Hur beter sig sjukvården inför mitt problem ???
Blir man sämre bemött både vad gäller personal och övriga
patienter ???
Har väldigt svårt just vad gäller dessa funderingar.
Tack på förhand ! 
Väljer du att inte "besvära" landstinget gör du en privat operation och kan inte tänka mig att du blir annat än väl bemött av det ställe du väljer att kontakta. Exempelvis Cavalio jag frågade på 2009 har ju avbetalningsplan åt en.
Men du kan ju alltid prata först med din vårdcentral om det är något du kan få via landstinget
#7 Jag har "ätit" mig till min övervikt såsom de allra flesta överviktiga!!
Du betalar skatt när du jobbar och då tycker jag att du ska utnyttja chansen att få något tillbaka
Jag har aldrig blivit illa bemött när jag sökt hjälp för att bli av med min övervikt!!
styrkekramar
Det är inget besvär för Landstinget! Det är ju snarare så att de är bättre att betala en op nu än vårdkostnader pga massa följdsjukdomar om några år! Landstinget är inte bara sjukvård. Utan även förebyggande vård och friskvård! Det är ju bara bra att.göra nåt åt problemet nu, innan det blir för stora problem! Jag har bara stött på vänliga och förstående läkare/övrig personal. Det har inte varit något problem nånstans faktiskt!
Det är inget besvär för Landstinget! Det är ju snarare så att de är bättre att betala en op nu än vårdkostnader pga massa följdsjukdomar om några år! Landstinget är inte bara sjukvård. Utan även förebyggande vård och friskvård! Det är ju bara bra att.göra nåt åt problemet nu, innan det blir för stora problem! Jag har bara stött på vänliga och förstående läkare/övrig personal. Det har inte varit något problem nånstans faktiskt!