Miljövänliga tråden
Tänker du på miljön? Vad bidrar du med?
Har du några tips på hur man enkelt i vardagen är miljövänlig?
Jag tvättar t ex all mörktvätt med tvättnötter istället för tvättmedel. Emellanåt tvättar jag istället i Yes. Vittvätten däremot blir matt och glåmig med nötterna…
Jag använder ekologiska produkter så långt det går och det finns tillgång till. Köper närodlat så långt det går. Handlar ägg och kött direkt av bönder. Sommartid köper jag potatis och diverse grönsaker och rotfrukter av bönder och odlare på samma ort där jag bor…
Jag försöker att tänka på det hela tiden. Men visst kan jag göra mer!!
Jag köper oftast närproducerat och ekologiskt. Ibland blir jag av ekonomiska skäl tvungen att "fuska", men min målsättning är närproducerat och ekologiskt i alla fall!
I somras har vi åkt förbi ställen där de boende ställt ut grönsaker vid vägen och en liten glassbox att lägga pengar i. Vi har stannat och handlat. Jag tycker hela idén är så himla trevlig! :-)
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, såna ställen har vi ett par stycken i närheten där jag bor, där handlar jag naturligtvis så mycket jag kan.
Både mysigt och miljövänligt! man får bara hoppas att de får ha det i fred så de orkar fortsätta med det. om pengarna försvinner så ger man nog upp tillslut!