Löst skinn?
JAg har en väninna som snart ska göra gastic bypass, men hon är hemskt orolig för skinnet sen när man gått ner.
Är det någon som är modig och som gått ner mcyket i vikt som vill lägga ut ett foto på tex magen eller armarna efter kraftig viktnedång?
En killkompis till mig gick ner 70 kg på lite mer än ett år, och han börjar nu se ut som han fått anorexi. Är det vanligt att man inte slutar gå ner?
Jag har inte så mycket löst skinn ännu. Visst har gäddhänget börjat hänga lite mer och brösten blivit ännu längre. Men ändå inte så mycket som jag trodde det skulle hänga efter 40 kg! Och det är jag glad för naturligtvis!! :-)
Säg till din väninna att börja träna så fort hon bara kan och får efter operationen. Det hjälper till att göra huden elastiskare och dra i hop sig bättre!
Och ja… jag vet flera som inte slutar gå ner i vikt, det verkar om att det är ganska "vanligt" tyvärr. Det finns hjälp att få hos läkare om det inte stannar upp nångång…
#1 Okey.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min viktminskning stannade av automatiskt, skulle kanske behöva gå ner ytterligare ca 5-8 kg….
Väger idag 72kg mot förut 112kg och har inte speciellt mycket löst skinn, men det är otroligt olika
Det enda är som Hyacinta säger, brösten blir märkbart mindre och hängigare….

Jag gick ner 70kg, och upp nästan 20--- fast nu har jag säkert lyckats gå ner lite igen.. vill så gärna ha bukplastik, magen hänger ju halvvägs till knäna.. tror dom har en gräns på hänget på 20¨cm om jag inte minns fel, kan va tio..
Jag fick iaf veta att jag måste gå ner det jag gått upp om dom ska operera hänget.. om det inte är så att det hänger alldeles för mycket, vilket min mage gör.. Så jag hoppas på att få det bortkapat.