Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett: 05-kost
Läst 2147 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Glass, pizza och annat onyttigt!

Förra veckan åt jag pizza till lunch en dag. Några ostbågar gled ner en annan dag. I lördags testade jag glass,tog 5-6 teskedar och herregud vad dålig jag blev.

Jag mådde enormt illa! Det var vidrigt!

Allsköns onyttigheter gled ner och idag ställde jag mig med viss bävan på vågen. (Tisdag är min "vägardag"). Och vet ni vad?

Jag hade gått ner 2.2 kg till!!!

Jag blev glatt överraskad, kunde aldrig tro att jag skulle gått ner…

millam
0

Visst är onyttigheter goda, mums.. grattis till att ha gått ner ändå!!

Jag äter sånt rätt ofta, tyvärr.. tror att det beror lite på mängderna, tar man bara lite så tror jag inte det har nån större effekt.

För mig är det tvärtom, jag kan äta all mjölkmat, glass är ju bara så bra för min mage, däremot blev jag helsjuk av spagetti och köttfärssås idag, kött går bara inte i någon form, Fast jag gillar fisk, så det är ingen större förlust!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det nån som "vågat" prova mjukglass? Hur har ni mått då? Jag har inte "vågat" prova, hört man ska bli rätt risig i magen

[AnnikaOhlsson]
0

Nej, bara testat "kulglass" och det  var ju ingen höjdare..

millam
0

Glass i alla former går bra för mig, men pga sockret måste mängdena vara mycket små. Så en hel mjukglass är  för stor…men en halv portion går alldeles utmärkt!

[MaestroNestor]
0

Jag har i princip enbart ätit skräpmat sen operationen och jag har gått ner 80kg och har nått min ideal vikt i alla fall.

[AnnikaOhlsson]
0

Oj! MaestroNestor

Vad är det för typ av OP du gjort?

[MaestroNestor]
0

En sån Gastric Bypass. Kan ju inte äta så mycket dock så jag har svårt att se hur jag ska kunna gå upp i vikt igen om jag inte övergår till ren smör diet eller nåt i den stilen:)

[AnnikaOhlsson]
0

OK…

Det låter ju jättebra!! :-)