Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 1977 ggr
Piggelino
0

Människors rektioner på tappad vikt

Jag har en fundering på varför vissa männsikor har svårt att peppa när man tappat den vikt som man länge velat bli av med.

Eller, den här : -Hur mycket har du gått ner nu? Jag svarar: -Ja, nu är det 26kg men har 20 kvar…De svarar ungefär: -Va??? Du kan ju inte gå ner mer..då blir det ju inge kvar av dig?Men oj, hur mager tänker du bli?

De har glömt hur jag såg ut innan och en del som inte vet, vet nog inte hur de ska reagera…Det tycker att det är en komplimang att man är fin som man är och det är gulligt men lite jobbigt också…( ps..jag var INTE mager innan )

Har ni fått rektioner? Eller kanske inga alls? För en del vill inte ens kommentera…

Nyfiken på era upplevelser…

[AnnikaOhlsson]
0

Jag får ofta höra "du får inte bli fööör smal". Nädå! Oroa dej inte för det du, du smala. Tänk om jag blir smalare än dig- tänker jag. Men säger. Nä, det ska jag inte!

Piggelino
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ha ha ha…nä för då blir man väl ett hot? Då vill man väl automatiskt ta andras män och plats eller???? Suck…Flört

[AnnikaOhlsson]
0

Självklart är det så! Jag har alltid velat ha alla andras män och liv… eller nåt! :-\

Piggelino
0

Fniss eller hur???? Det är det första man siktar på när man går ner i vikt..

Nä men skämt å sido..så är det synd att många reagerar så..tror att det är undermedvetet för jag tror inte att de människorna förstår vad de säger..vilken innebörd det har…

[AnnikaOhlsson]
1

Absolut har du rätt där…

Det känns som att de ibland är rädda för att man ska bli ett "hot". Det har man aldrig vart förr. Konstigt egentligen att det är så… jag är ju fortfarande jag. Och jag är dessutom gift!! :-)

Talesättet "Döm aldrig en människa innan du gått en mil i hennes skor". Stämmer utmärkt! Inte bara i vårt fall utan i de allra flesta fall faktiskt!

Piggelino
0

Instämmer!!!!

Maggan71
0

Sen finns det de som inte kommenterar alls… Jag hade varit skild i ett par år innan jag blev opad. Min fd makes familj tog inte så väl upp av vår skilsmässa (som var på mitt initiativ)…

Jag och exet har en kanonbra relation (tur det när vi har 4 barn ihop!) och vi firar födelsedagar och liknande tillsammans. Men hans systrar har ALDRIG sagt ETT ENDA ORD om min viktnedgång!! De har fullständigt nonchalerat det faktum att jag gått från stl 56 till 38/42!

Visserligen klarar jag mig bra utan deras bekräftelse, men jag tycker att det är lite småsint faktiskt… Men, men… *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Maggan71
0

Sen finns det de som inte kommenterar alls… Jag hade varit skild i ett par år innan jag blev opad. Min fd makes familj tog inte så väl upp av vår skilsmässa (som var på mitt initiativ)…

Jag och exet har en kanonbra relation (tur det när vi har 4 barn ihop!) och vi firar födelsedagar och liknande tillsammans. Men hans systrar har ALDRIG sagt ETT ENDA ORD om min viktnedgång!! De har fullständigt nonchalerat det faktum att jag gått från stl 56 till 38/42!

Visserligen klarar jag mig bra utan deras bekräftelse, men jag tycker att det är lite småsint faktiskt… Men, men… *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[MaestroNestor]
1

Vad jag märkt mest är alla de som inte tycker det är så kul längre när jag blivit smalare än vad de är. Jag har gått ner 80 kilo på 1,5 år och har nu den vikt jag ska ha. Får jag bara bort all överflödig hud med så kommer jag faktiskt gå under min ideal vikt. Det håller jag dock på att råda bot på genom att lägga på muskler.