Fruktansvärd mensvärk!
Jag har sedan jag opades fått Fruktansvärd mensvärk!! Jag ligger bara och kvider och har vansinnigt ont!! Innan jag fick barn hade jag ingen aning om vad det var, hade aldrig haft det. Efter det fick jag smärtor dagen innan det satte igång! Men nu… dag två och tre har jag så ont att jag ligger mest hela tiden. Ibland nästan skriker jag! Jag proppar mig full av alvedon för att kunna jobba. De dagarna är jag glad att jag mest sitter vid datorn på jobbet för jag kan inte stå eller gå upprätt. Är framåtlutad! Jag har flera gånger på allvar trott att jag är på väg att föda för det känns exakt som värkar! Jag måste verkligen söka hjälp för detta! Är det nån mer som märkt av förändringar såhär?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nix, inga sådana förändringar.
Men, stackars dig
min dotter har sån värk och har fått kombinera värktabletter. Barnmorskan rekommenderade p-piller men dottern blev såååå deprimerad av dem så hon fick sluta.
Har du provat med värmedyna över magen eller ryggslutet!??
Ja. Värmedyna lindrar något, men inte mycket! Jag har alltid trott att mensvärk blir bättre med åren. Inte tvärtom!
Prova ta en alvedon och en ipren samtidigt, brukar hjälpa lite bättre
Det gjorde jag ofta förr när det var nåt annat jag hade ont av…. besvärlig huvudvärk eller så. Men i min pärm från OP-kliniken står att man inte får ta Ipren, ibumetin och liknande…. utan det är Alvedon som gäller. Det hade nåt med Paracetamol att göra…