Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett14-efter-operation
Läst 1662 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Är det värt det?

Jag fick frågan igår av en kollega… Han har sett hur jag äter sakta, hur jag ibland går i väg när jag sitter och äter p g a att maten "fastnar" och jag måste röra på mig lite.

Han frågade om vad jag kunde äta och inte, jag berättade ur mitt perspektiv, men förklarade även att det är MITT perspektiv. Någon annan opad kanske kan äta vad jag inte kan och vice verca. Att man måste prova sig fram. Att man ibland dumpar på något som man annars kan äta…

Han undrade om jag var medveten om att det är en risk att opa sig? han undrade varför jag "bara inte åt nyttigare och rörde mig mer" innan jag opades… Jag försklarade så sakligt jag kunde om varför jag valde att opa mig och att det inte var något jag kom på över en natt! Utan att jag vart väl påläst och visste vad jag gjorde!

Han som är "född smal" rynkade lite på näsan och ställde frågan…. "Är det värt det?"

Mitt svar var "Absolut!"

millam
0

Håller med dig, efter allt jag gått igenom efter min op… det är inte lite, höll på att stryka med… ångrar jag inget

Helt klart var det värt det!!! Dels pga viktminskning, dels pga att idag efter alla prövningar, kan jag se på saker o ting i ett annat ljus, kan leva fullt ut på ett annat sätt, utan att vara rädd för allt. Det har verkligen vidgat mina perspektiv på livet!

[Wiveka]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Helt klart värt detSkrattande

Men man måste vara på det klara med att man aldrig kan äta som innan, gäller i alla fall de flesta.

Men JAG ångrar ingentingGlad

Piggelino
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Just i början med alla komplikationer så undrade jag om jag varit riktig i huvet som gjort denna op..

Men jag förstod ju sen att det är ju en livsomvälvande handlig och att man då via en operation utsätter kroppen för ett trauma (oavsett op)

När allt läker och man förstår mer och mer hur allt ska vara då får man en annan syn på allt, iallafall jag.

Jag ångrar inte för fem öre att jag gjort op!

Jag mår så mycket bättre mentalt och det är värt så otroligt mycket.

Sedan tycker jag synd om dem som inte förstår sambandet mellan överätning och det mentala, att det inte handlar om lättja eller lathet utan om så mycket större än så,och att vi alla har en orsak till varför vi går upp i vikt. Allas historia ser olika ut. Tur för honom att han är smal och inte behöver tänka på vikten men det är få förunnat….

Kram!!!