Alkohol
När jag opererades så sade sköterskan till oss att första gången vi dricker alkohol efter open så skall vi se till att göra det hemma i goda vänners lag… Eftersom det ofta "bara smäller till". Och ja! Det stämmer…
I lördags drack jag ett par öl i goda vänners lag och ja. Det small till direkt! helt otroligt!! jag dricker väldigt sällan annars också, mitt medeltal är ung tre glas vin om året och visst är det så att jag inte tål mycket. Men nu sa det "pang" efter 2 munnar!
Men jag blev lika snabbt "nykter" igen…
Nej, det där var inget för mig känner jag även om det var roligt just då! Men att gå igång som en tok i 30 min och sen bli astrött kvittar för mig! nog öfr att livet har ups & downs men…

Nä! Jag fortsätter på den alkoholfria vägen! :-)

Jag har inte vågat mig på alkohol alls ännu.. fast det beror väl delvis på de olika mediciner jag har, multisjuk som jag är.. men klart är jag nyfiken hur ni upplevt alkoholen!
Öl? Kom o tänka på att mängden blir så stor.. och "bubblorna" som finns i öl..?Hur blir reaktionen på dem?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har inga problem med att dricka kolsyrat, men jag måste ta småmunnar.. (fast det måste jag ju oavsett vad jag dricker).
Så kolsyran i ölen var inga problem alls för mig!

Öl är ju så gott i sommarvärmen.. billigt blir det iaf, räcker med ett par munfull!
Japp! Som sagt…kolsyran var inga problem, det var alkoholhalten som var problemet… 
En iskall öl är jättegott när det är riktigt, riktigt varmt ute!!
Tur att jag inte dricker så jag behöver inte slippa att behöva sluta med detta efter min ev. operation.
Ja, jag dricker defenitivt inte mer… nu räcker det! Har inte druckit alls sen jag slutade röka för ett och ett halvt år sedan. Förrän i lördags..
Jag har inte heller varit någon "stordrickare", men nu eftere operationen är det mindre än någonsin. Visst kan jag ta ett glas vin, men sedan är jag oftast nöjd. Dessutom tar det rätt länge innan jag hunnit sippa i mig det. Som t ex nu ikväll tog jag ett glas rött till maten, trots att jag vet att jag inte brukar dricka mer än någon droppe till maten. Av det glaset har jag fortfarande ca häften kvar i glaset, trots att det är två timmar sedan vi åt. Tar jag öl någon gång, så är det bara ett halft dricksglas. Resten får min gubbe. Han är glad över det!!! Jag har skaffat små söta likörglas, som jag använder i stället för ölglas, eller om jag vill ha whisky. Till whiskyn tar jag en isbit, så det blir inte många droppar whisky som får plats i glaset. Men det gör inget, för mängden är precis lagom för mig.