Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett02-ot
Läst 3430 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Första gången på restaurang

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

efter operation.

Det var jag idag och jag var nog lite nervös att jag skulle vara "besvärlig" men det var inga problem alls. Jag visade upp mitt lillla kort och jag fick en halv portion, sen när jag kollade notan såg jag att de dragit av 100 kr från min mat. (Den kostade 179:-)

Kändes himla bra!! Nu har jag brutit "utematsoskulden" Skrattande

millam
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Intyg? Nu blev jag nyfiken.. var fick du detta intyg ifrån? Jag har inte fått nån,, vad behöver man den till?

Personligen har jag inte heller haft problem.. men då har jag varit i tjejgrupp.. jag har fått ta hem resten i burk, alternativt väljer jag till varmrätt en lättare förrätt..det har funkat fint det med, hittills.

[AnnikaOhlsson]
0

Det kortet på bilden fick jag från Bariatric Center när jag vart på första återbesöket.

Vet flera som har sånt här kort, bl a "Ersta-opade" och Sahlgrenska och Lycksele…

Hör med ditt "ställe" om de inte har nåt sånt?

Piggelino
0

Jag fick mitt av sköterskan vid första återbesäket.Opades via landstinget.

Superbra!!

Oftast så säger jag lite fint att jag har gjort operationen och att jag bara kan äta jättelite, och frågar om jag får köpa en barn portion. Det får jag alltid!

Annars när maken är med tar han lite av mitt…

Jag är inte snål men tycker inte om att mat ska slängas..

Det där med att ta hem ska jag prova med…

Jag kan äta så lite…Ca 1dl mat så då kan man äta många gånger på en portion!!!

[Wiveka]
0

Jag fick ett sådant kort på Ersta men har aldrig använt det.
Jag ber om att få ta resterna med mig och har bara blivit nekad en gång{#emotions_dlg.yell}

gummimamma
0

Jag fick inget kort när jag opades i Karlshamn, men ett vanligt A4 ark med ungeffär den texten som står på ditt kort. Ett kort hade varit enklare att ha med sig, men det får väl gå. Har faktiskt aldrig utnyttjat det, men tagit hem mat eller så har jag och min man delat på en portion mat flera gånger. Det har gått jättebra! Jag har förklarat för dem på restaurangen varför vi gör så och de har tyckt att det är ok. Men en gång var det lite jobbigt… Då hade vi åkte på en minisemester där det ingick mat i priset. Maten bestod av att man fick välja förrätt, varmrätt och efterrätt från en menu. Gissa vem som var mätt efter knappt halva förrätten? Min man åt resten av förrätten och nästan allt av varmrätten jag beställt. När det var dax för efterrätten sa jag till att jag inte ville ha något. Servitrisen var alldeles förtvivlad och trodde att jag inte gillade maten. Men efter att jag förklarat min situation, sa hon att jag hade kunnat få maten med mig hem till hotellrummet om jag ville. Hon var verkligen förstående!

En annan gång frågade jag om jag kunde få äta för barnpris på en buffé och förklarade varför jag frågade det. Men det gick inte. De svarade att en del äter lite, andra mycket och det är upp till var och en att äta det de vill. Det var bara att acceptera…

Piggelino
0

Oj vad jobbigt att bli nekad..Jag fasar faktiskt för det…Har inte blivit det hitills..Men blir jag det så ska jag be om att få ta hem resterna…

För visst kan jag betala full pris, jag har förståelse för dem men då vill jag behålla det jag inte äter upp på en gång.

För fast man äter pytte bli det inte så billigt, speciellt inte på semester så man hela tiden måste stanna och köpa fika eller se till att köpa med saker att ha i fickan plus alla vätske flaskor..

Var nyss i skottland med maken och sonen.

Gick toppen.

Jag åt ibland förrätt annars åta jag det jag orkade och de andra två åt resten!

Perfekt!!!