Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett14-efter-operation
Läst 3663 ggr
Ghosthunter
0

Operera bort diabetes!!

Jag såg på nyheterna för ett tag sedan att om man lider av diabetes typ 2, åldersdiabetes och om man gör en operation så försvinner detta bara på ett par dagar….ganska otroligt faktiskt!!

Själv är jag säkert i riskzonen för diabetes p.g.a att jag inte kan låta bli att käka choklad så då känns ju detta hoppfullt!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

millam
0

Tja, diabetes försvinner inte när man en gång har fått den, det säger min läkare, men den kan hållas i chack som i mitt fall, helt utan mediciner! Faktiskt skönt, och ändå kan jag ta en godis nån gång då och då..

Hej Spöket, så ses vi här också, kul!!

[AnnikaOhlsson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det har faktiskt visat sig att en "bieffekt" av viktreduceringoperationer är att diabetes "försvinner". Som millam sagt så finns sjukdommen kvar i kroppen, men den är inte aktiv!

Det måste vara fantastiskt skönt för de drabbade!

Vid ett av infomötena jag var på så träffade jag flera som inte var speciellt stora. Och som kraftigt överviktig så blir första reaktionen "men varför är de här´, de är ju bara lite mulliga".

Men när jag pratade med några av dem visade det sig att de hade diabetes och skulle opa sig av den anledningen för att minska risken för följdsjukdomar!

Ghosthunter
0

Okay, då har jag nog misstolkat det hela….men det är ju ändå bra att man kan hålla sjukdomen i schack och att den inte är aktiv så man kan njuta av livets goda ibland!!Flört

Så det kan hjälpa med bara viktreduceringstabletter??Förvånad

Värmland"

[AnnikaOhlsson]
0

Nej GH! mitt fel, skrev galet, jag menade viktreduceringsoperationer naturligtvis… (har ändrat det nu).

Jag har också hört på nyheter och läst i tidningar att man blir "botad"från sjukdomen med OP. Men det är som sagt fel… men på ett sätt ändå inte. Eftersom alla symptom försvinner så..

Ghosthunter
0

OkaySkrattande men jag tror nog ändå att man får vara lite försiktig även om man blir "botad"!!

Värmland"

Ghosthunter
0

Hej MillamSkrattande

Värmland"

millam
0

Det finns ju en del möjligheter, bl.a tabletter.. jag skulle föreslä att du talar med din läkare, och att du också skaffar en remiss till kostrådgivning hos dietist..

Och så träning, om så bara promenader! Sunt förnuft.. jag tror på normal kost, men mindre portioner,mer motion.  Lätt och säga, men ack så svårt och hålla sig till-- därför kan det vara skönt att få lite stöd på vägen!

Ghosthunter
0

Jag är mycket ute på långa promenader i rask takt och det är nog mycket tack vare det som jag håller samma vikt hela tiden…men en vikt som är alldeles för mycket!!Skrattande

Värmland"

millam
0

Ghost, det där med godis.. kom o tänka på.. min läkare säger att det inte gör nåt om man tar en godsak någon gång, men aldrig i tom mage! Utan tar man en liten bit och till mat ska det blandas med resten av maten och på nåt sätt inte blir lika "farligt". Bara ett litet tips..

[WX5]
0

Det har jag också hört. Och dessutom skall man ju äta när man ändå ätit enlig tandläkaren med för att inte småäta hela tiden. Något med ph och syra i munnen. Kommer inte ihåg.

Ghosthunter
0

millam - aha, då ska jag smyga in med choklad mitt i pyttipannan nästa gång..hahaSkrattande

Värmland"

[AnnikaOhlsson]
0

#11 Haha!

Ghosthunter
0

Får kolla runt omkring mig så att ingen ser…hahahaSkrattande

Värmland"

[Wiveka]
0

En av de tjejer som opades samtidigt som jag för drygt 2 år sedan har inte tagit sina insulinsprutor sedan dagen efter operationenSkrattande

Helt fantastiskt tycker jagSkrattande

[AnnikaOhlsson]
0

Javisst är det fantastiskt!!! :-) Måste vara helt underbart att slippa!