Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett12-presentationer
Läst 6265 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Sajtvärd och medarbetares presentation.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag heter Annika och blev GBP-opad på Bariatric Center i Lund 19/4-11, av världens bästa Anders Kylebäck!

Det har gått fantastiskt bra med allting. Jag har gått ner 20 kilo och minskat 15 cm "i midjan" eller iaf där som midjan ska sitta, sedan den 21/3 då jag började med flytet. Nöjdare kan jag inte vara!

Att opas innebär en enormt stor förändring av hela livsstilen. Det är en både intressant och spännande framtid jag går till mötes.

Utöver detta som tar mycket av min tid just nu så jobbar jag heltid på ett större IT-företag. Är gift och har en dotter på 6 år. Ägnar stora delar av sommaren i husvagn.

Är oerhört intresserad av den mediala branschen och försöker utveckla mig själv hela tiden, vilket inte alltid är det lättaste. Använder mig utav Tarotkort och pendel. Har även fastnat mycket för healing och kristaller/stenar.

Jag hoppas denna sajt skall vara till nytta och nöje för er allesammans!!

Maggan71
0

Jag heter Maggan och jag gjorde en gastric bypass 2008-11-19. Sedan dess har jag gått ner ca 56 kg och jag är numera "nästan normalviktig". Har ett bmi på ganska exakt 25. *ler*

Jag kämpar för att gå ner de sista kilona, för då får jag nämligen bukplastik efter sommaren! Skrattande

Jag är frånskild 4-barnsmamma (barnen är födda 1997-2005).

Sedan ett par månader har jag en ny relation och jag är vansinnigt kär och galen! *ler brett*

Förutom barnen och min nya kärlek tycker jag om att läsa, lösa kakuro, sudoku och korsord samt att "bara vara"…

Jag är intresserad av tarot och har gått en kurs under våren 2011. Det känns som "min grej" och är verkligen intressant!

Jag är Medarbetare här på viktoperation. Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[mossquinnan]
0

Varmt grattis till denna sajt och lika varmt lycka tillKyss

Jag är åxå överviktig och skulle behöva gå ner ca 20 kg för att känna mig någorlunda ok,har mer eller mindre *bantat* hela livet.

Mitt problem är att jag motionerar alldeles för lite,ibland får jag några ryck men sedan stannar det till igen.

Jag verkligen avskyr att vara fet,och går aldrig i linne.trist som tusan.

Jag har en nyoperarad granne som jag träffar och babblar om d mesta med..

Jag glädjs åt hennes glädje för hon börjar smått att stråla.

Hon kom hem från sjukhuset förra torsdagen.

Jag är feg för denna op och tycker att *jag* ska fixa detta själv.

Vill absolut inte göra *bandingen* då min bästa väninna gjort en misslyckad sådan,hon ska snart göra ett ingrepp och plocka ur den,på något skumt sätt så har d hela lossnat.

Även fast man ej gör op så tycker jag att en sån här sida kan vara mycket peppande..så tack ni gooa,här kommer jag klampa in ofta:-)

Så jätteglad för eran skull..varma kramar

pia63
0

Hej

Jag heter Pia, är 48 år och bosatt i Dalarna.

Via tips av Maggan71 så hittade jag hit .

Jag bär på tresiffriga kilon , och jag är ståendes i kö sedan ca 2 år tillbaks för en GBP - och en "lära-äta-kurs"som jag lär gå före en op.

Riktigt när det blir av vet jag inte .. men, det är på gång nu äntligen och med lite tur kanske innan året är slut

Dalarnas landsting är inte de snabbaste precis Tungan ute

Är medlem på några sidor här på iFokus ( b.la fibromyalgi) samt på sidorna viktdropp samt viktop också. Ju mer info, puchande och stöd man kan få dessto bättre är det ju Glad

stina63
0

Stort grattis till din nya sajt hyacinta.

Kyss

[AnnikaOhlsson]
0

Tack!!

fett lätt
0

Hej!

Jag heter Elin och är 32 år. Jag bor med min man och vår hund strax söder om Stockholm. När jag är ledig gillar jag att läsa, lösa korsord, handarbeta, pyssla i trädgården och se på TV-serier. Favoritserie genom alla tider är Vita huset. Just nu följer jag sista säsongen av Big love och väntar otåligt på säsong 3 av True blood!

Jag älskar kläder och mode. Alltså kommer det bli riktigt dyrt för mig när jag går ner i vikt och behöver byta garderob : D Längtar efter att kunna köpa de kläder jag vill ha och inte bara hålla mig till kedjornas "tjockisavdelningar".

Efter att ha kämpat mot min övervikt i 25 år bestämde jag mig till slut för att göra en gastric bypass. Den 30/3-11 opererade jag mig på Ersta sjukhus i Stockholm och mår toppen. Redan dagen efter operationen kunde jag sluta äta diabetesmedicin. Igår (18/5) var jag på 6 veckors koll. Jag har total gått ner 12 kg, minskat 21 cm i midjemått och mår kanon! 

Eftersom kost och hälsa intresserar mig mycket började jag blogga om det nyligen http://fettlatt.blogspot.com/

//Elin

Piggelino
0

Hej alla och Hyacinta!!

Idag är det den första dagen som jag skiver något då det var längesen jag blev ny medlem men det föll i glömska lika fort!

Blev positivt överrasskad av sajten då det verkar vara en varm stämning! Det kan behövas då jag upplever att man kan känna sig rätt skör och utlämnad när man pratar om vikt, problem och annat..

Jag gick upp ca 40kg på 5år och har en ryggskada (som är bättre nu) har även fibromyalgi och svår migrän.

Jag gjorde GBP 7dec-10 på Lindesbergs Lasarett och har haft en krånglig väg tillbaka då jag mådde pyton länge efter det…I april och framåt har allt blivit bättre sakta men säkert!

Är gift, fyller 40 om ca 1vecka, har en son på 18 och en dotter på 20 samt 2hundar och en katt! Så det sociala livet och familjen känns super! (för det mesta, ha ha)

Går en Reiki Healing utbildning och är på steg två. Är med i spiritualistiska föreningen i Örebro. Inte så många som vet det…

Älskar recept, matlagning, inredning, mode färg och form…samt att umgås när jag orkar, då sjukdomen tar mycket av mig!

Varma kramar till er!!!

[AnnikaOhlsson]
0

Piggelino!

Åh vad glad jag blir av att läsa att du håller på med healing och spiritualism!! Skrattande Det är ju mitt "område" med! :-)

Som jag sagt innan…Välkommen hit!

Piggelino
0

KUL!!!!!

Tackitack!!!!!

chigak
0

Hej

Maria heter jag och jag är 30år. För några dagar sedan fick jag min remiss för att göra en GBP och väntar nu förhoppningsfullt på att få besked om jag kommer få genomföra den.

Jag lever tillsammans med min man i en stor villa. Vi har en Fransk bulldogg och en huskatt. Vi ägnar mycket av våran tid till djuren. Min förhoppning är att i framtiden föda upp Fransk bulldogg och har ansökt om kennelnamn.

Jag jobbar som undersköterska på ett demensboende men har de senaste 8 månaderna varit sjukskriven pga av min Fibromyalgi.

[AnnikaOhlsson]
0

Välkommen chigak!