Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett12-presentationer
Läst 2260 ggr
chigak
0

Tänkte bara presentera mig

Hej

Maria heter jag och har precis hittat in hit till denna sajten. Jag är 30år och bor med min man, vår hund och vår katt i villa. Jag har efter mycket funderande bestämt mig för att jag vill göra en viktoperation och ska ta upp detta med min läkare i veckan som kommer.

Jag har varit mer eller mindre överviktig ända sedan jag var barn och nu är det värre än någonsin. Jag skulle behöva gå ner minst 50% av min vikt och det känns övermäktigt att klara på egen hand. Jag har under åren försökt med det mesta och det har alltid gett tillfälligt resultat men i slutändan går jag alltid upp igen.

Jag har Fibromyalgi och lever med ständig värk och jag är övertygad om att min övervikt gör mig sämre. Övervikten och Fibromyalgin gör att jag knappt orkar röra mig många gånger och jag är så trött på att bli helt slut av minsta lilla ansträngning.

Jag bor i Jönköpings län och här ska man ha minst BMI 40 för att få chans att operera sig och det har jag passerat med marginal. Jag hoppas att allt ska gå vägen och jag kan få denna hjälpen. Jag hoppas också att det inte ska ta allt för lång tid, men jag vet att det kan vara jättelång väntetid.

[AnnikaOhlsson]
0

Hej o välkommen hit! Vad kul att du hittat hit. Hoppas vi kan hjälpa dig med dina funderingar inför din resa! Lycka till och på återseende! :-)

fett lätt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag valde att ta en genväg genom att själv bekosta min operation. Men om väntetiden är mer än tre månader så har jag hört att man kan åberopa vårdgarantin.

Mvh/Elin

chigak
0

Jo jag vet att man kan bekosta själv men i dagssläget tillåter inte ekonomin det tyvärr. Bra att veta det med vårdgarantin om det skulle behövas=)

fett lätt
0

Jag hade inte haft råd om vi inte hade haft möjlighet att höja lånet på vår bostad…

[Wiveka]
0

Välkommen hitSkrattande

chigak
0

Tack! Glad