Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett09-allmänt
Läst 2433 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Att bli hånad för op?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag träffade en tjej idag vars syster hade opat sig för ett par år sedan. Hon berättade att hon fått utstå massa hån och spe för hon hade valt en op! Det var tydligen den "enkla och lata vägen ut". Hennes s.k vänner hade vänt henne ryggen och hennes pojkvän skämdes så för henne att han brutit med henne. Nu kan ju jag tycka att hon klarade sej bäst utan dessa vänner och karl. Men när man sätter sig in i hennes sits… det är ingen dans på rosor. Man går inte och opar sig och vaknar smärt och snygg dan därpå!! Det måste vart fruktansvärt!! Att ta ett sånt beslut och alla man trodde och litade på vänder en ryggen! Hon berättade att hon litar inte på nån idag och har knappt någon bekantskapskrets alls idag och karlar har hon fått avsky för! Fy vad hemskt! Har ni råkat ut för nåt åt detta hållet? Flera av de mina var oroliga och ifrågasatte om jag verkligen tänkte genomföra detta? Men det berodde på oro och omtänksamhet! När de förstod att jag menade allvar så stöttade de mig till 100%.

RosaKiwi
0

Jag känner igen det!

Dock inte det med pojkvännen för min pojkvänn stöttar mig till 100% jag har inte gjort op än. Men en del av mina kompisar anser oxå att man e lat av att göra den…TYVÄRR

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

millam
0

Jag har inte fått den sortens reaktioner av nån, och det är så det ska vara anser jag.. andra kan inte leva ens liv, har dom inget eget liv?

Skrämmande hur folk dömer varandra när dom inte ens vet hur dom själva skulle gjort i hennes situation!

[AnnikaOhlsson]
0

Det är nog så att det är okunskap som ligger bakom antar jag. "Att operera sig mot övervikt"… Det kan nog låta som en quick fix. Som att släta ut rynkor med botox ung. Men sim det står här ovan. Har de inget eget liv?

Maggan71
0

Men fy f*n, vad arg jag blir! Vad är det för jäla typer?!?!

Jag kan på sätt och vis förstå att oinsatta människor kan se på operationen som en quick fix, men då tycker jag ändå att de kan behålla det för sig själva - eller läsa på lite bättre!

Vänner som vänder en ryggen och hånar är inga vänner!!!

En operation är en sista desperat åtgärd av någon som prövat allt!

Ja, jag behöver ju inte övertyga någon härinne, så jag slutar nu. Men helsike vad jag kan gå igång på folks idiotiska kommentarer!!!

Kramar till alla som behöver! *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört