Viktoperation iFokus

Viktoperation

Etikett05-kost
Läst 3868 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Mår dåligt av att äta sällan!

Idag blev en dum dag! När jag kom till jobbet så fick jag veta att en kollega var sjuk och jag skulle ta hennes plats på en heldagskurs! Det blev helt vansinnigt med maten på så vis. Åt frukost hemma vid 6. Sem blev nästa tillfälle kl 12. Sen när kursen var över kl 16 mådde jag skunk! Jag fick i mig ett kokt ägg i bilen på väg hem. När jagkom hem tog jag 5 sesamnuggets, men jag mår inget bra alls! Usch, jag gjorde första arbetsdagen efter open igår och hade planerat måltiderna noga. Hade inte tänkt mig detta. Känns som jag kommer må skunk resten av dagen…

[Wiveka]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag måste verkligen äta minst var 3:e timme annars kan jag inte tänkaObestämd det känns som vaccum i huvudet, och jag operaredes för nästan två år sedan!!

Det är bara att komma ihåg att alltid ha något i väskan som är ätbartSkrattande

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, jag ska på nästa utbildningsheldag på onsdag. Jag ska absolut se till att ha nåt ätbart med mig! För fy vad dåligt jag mådde hela den dagen!

Piggelino
0

Usch..lider med dig…Jag äter varannan timme och ibland är maxtiden 3timmar annars blir jag seg och tom i huvet samt mår illa..Jag känner ingen hunger men kroppen säger nej…

Man brukar säga att nötter ska man vara så försiktig med för de kan fastna sen blir det akuten där man får gå ner och plocka upp men….

Jag har ätit mandlar och nötter nästan från början efter puré kosten..det har varit min livlina vid knäppa tider… Jag äter mandlar som jag ALLTID har med i väskan, tar ca 5-10st och känner livet återvända.

Jag vill varna..Tugga länge och noga innan du sväljer…

Så jag har alltid med mandlar, gärna rostade och några festisar som "nödproviant"

Och färdiga wasa knäcke med smak funkar också..men eftersom det är för lite protein i så ska det bara vara nöd…

Kokt ägg?? Med kaviar kanske?? Skinkrullar med pepparotsvisp??Går snabbt att packa och äta…Vill du inte äta sån mat öppet så gå undan lite bara..för Du är ju viktigare än andras åsikter..

Ha ha..jag blir krigisk när det gäller mitt mat intag!!! Måste bara få äta annars mår jag apa…

Good Luck!!

[GunillaR]
0

Även om jag inte är opad så mår jag också bäst att äta flera mål och mindre.

Igår kom jag att tänka på när jag var liten och fick något som jag tyckte om, då tog jag pyttesmå tuggor och njöt för att det skulle vara riktig länge.

[AnnikaOhlsson]
0

Absolut bör man äta ofta både som opad och ickeopad. Men innan jag var opad så kunde jag gå en hel dag på det viset utan mat. Visst var jag hungrig, men mådde aldrig dåligt på det viset som jag gör nu när jag inte får nåt i mig.

Men en Allevo/Naturdiet/Modifast-bar och/eller en banan i handväskan tillhör numer standardinventarierna! :-) 

Man lär sig av sina misstag var det någon som sa och jag kan skriva under på det!

fett lätt
0

Jag klarar inte riktigt av att äta varannan timme men efter ca tre timmar känns hela magen som ett stort hål. Då gäller det att snabbt stoppa i sig något. För att vara på den säkra sidan har jag en påse knäckebröd i väskan. Jag äter annars ganska lite kolhydrater men tycker att knäcke är den bästa nödprovianten. Kan bryta av en liten bit i taget och knapra i mig oavsett var jag är.

På jobbet har jag lämnat ett par påsar modifast så att jag har något mer rejält om jag skulle glömma matlådan någon dag.

//Elin

Piggelino
0

Hm..knäcke är inte alls dumt…¨åt jag mycket i början som nöd…ska ta tillbaka den idén..att alltid ha lite i bilen???

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, det är inte fel med knäckebröd.

Idag ska jag iväg p+å planderingsdagar med jobbet och har både bananer och knäckebröd i väskan!!

Piggelino
0

Goodigood….Jag har kommit på att man kan äta rostade kikärtor och äta som mellis..innehåller massor av protein…Perfekt att ha i fickan i en liten påse….

Hoppas din dag blev bra med extra mellis!!

[AnnikaOhlsson]
0

Rostade kikärtor? Vart köper man såna? Aldrig sett tror jag?

Piggelino
0

Det är gott..Brukar finnas på willys och coop där de har utländska produkter.Rostade och saltade..mums…jag brukar också köpa rostade salta mandlar på willys, eldorados är bäst! Det är gott att ta några när man är i farten men inte har mellis