Rädd att misslyckas!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag valde gbp. En oåterkallelig op. Tänk om jag inte går ner? Har tappat 23 kilo, men tänk om jag inte går ner mer? Har varir opad i fyra veckor. Vad gör jag om det stannar nu? Konstiga tankar, jag vet…
Oj redan 23 kilon!!!
Det är vad jag planerar på ett års tid med återhållsam diet.
Vad äter du?
Allt i stort sett! Fast inget sött eller för fett. Orkar ju bara äta lite, lite åt gången. Drygt en halv banan åt gången. Jag har skrivit en matdagbok. Där har jag skrivit vad jag äter på en dag!
Jag opererade mig i November 2010 så på 6månader har jag gått ner 30kg.De får ju inte gå för fort heller då blir de ju en massa överblivet skin..Ta de lungt du kommer gå ner de du vill man går ju ner mest i örjan sen ska man väll snitta på ca 1/2 till 1kg i veckan men jag vet hur e e man vill se resulta snabbt… 
Jag var på 6 veckors koll igår och har gått ner 6 kg efter op (plus 6 kg under flytet). I början var jag rätt otålig och jämförde mig med "alla andra" opade som går ner superfort. Nu har jag börjat landa i tanken på att det här är ett maratonlopp, inte en sprintdistans. Det viktiga är att jag når min målvikt på ca 1 år : D
Jag är ganska övertygad om att jag aldrig kommer nå normal-bmi. Men jag är heller inte ute efter det, utan jag eftersträvar ett hälsosammare liv och värkfria fötter och höfter! Varje kilo gör så gott!
Hyacinta; Jag förstår din frustration, även om jag är lite avundsjuk på att du håller så högt tempo
Det är så lätt att bli fartblind och inte se vilken skillnad varje kilo gör
Jag hade panik i början med…men på 6månader har jag gått ner 22kg..och andra bara rasar tycker jag men å andra sidan så har jag 20kg kvar och vill inte att det ska bli för mycket löst skinn.
Bättre att kroppen får ta sin egen tid att gå ner.
Jag upplevde att allt gick så långsamt i början…men ju mer kilona försvann ju mer rörlig blev jag och upplever att det går lite snabbare nu när kroppen orkar mer.
Ibörjan fattar ju inte kroppen vad som händer?? Är det svält?? Sen kommer den i fas och släpper i från sig kilon..
Pepp pepp pepp!!!!
Jag är inte desperat på något sätt, men jag är bara rädd för att det skall plana ut nu efter 27 kg. Att jag inte kommer gå ner mer trots att jag gör "alla rätt". En moster till mig gjorde en banding "för 100 år sedan" och gick ner 10 kg trots att hon följde "regelboken" till punkt och pricka!
Jag har tappat en massa kilo fruktansvärt snabbt! Jag är väldigt väl medveten om det. Men är bara rädd för att det skall gå åt h-e!
Vet…hade såna tankar med i början…
Men du kommer självklart att lyckas med att gå hela vägen ner!!!
Tack Piggelino…
Jo, det är så himla kul att ställa sej på vågen och se att det tagit ett eller två kilo till…
Eller när man märker att kläderna ramlar av en…när man får dra i byxorna hela tiden för att de skall sitta där de skall! :-)
Ha ha ha visst är det underbart??? Man får dubbelkolla ibland för att fatta att det är sant!!!
Hyacinta, om du tagit detta stora steg som du gjort nu, varför skulle du misslyckas med resten? Allting har ju gått jättebra hittills.
Vad är din målsättning?
Gilla
Jag vet ärligt talat inte varför jag skulle misslyckas… dessutom så märker jag ju för var dag som går att saker händer, tröjor blir för stora, byxorna glider och måste dras upp hela tiden. Kläder jag hade för 2 veckor sen har "ändrat passform" osv…
Det är väl bara en rädsla jag har…
Jag har faktiskt inget egentligt "viktmål". Inte att jag skall ner till ett visst antal kg eller ett visst BMI. Jag vill bara ner rejält för att kunna må bättre, röra mig lättare, inte flåsa som en hund varje gång jag går i en trappa, minska eller förhoppningsvis slippa värken i fötterna (som redan nu är betydligt bättre) minska slitaget på knän och höfter som jag börjar känna av osv.
Helt enkelt leva ett hälsosammare liv och förhoppningsvis få leva längre…
Det låter som en jättebra målsättning.